Hade ett case mot SAS från när de strejkade och vi blev tvingade att boka om. Istället för GOT-ARN-ZRH så blev det GOT-VIE (övernattning)-ZRH. Skickade in och fick beviljat hotellövernattning, taxi och även €250 p.p. utbetalt.
Hade SAS Plus till ARN och sedan Business med Swiss bokat och skickade även in för kompensation för vår nedgradering då vi blev ombokade till Ekonomi med Austrian. Detta ärende har jag inte hört något alls kring trots flertalet påminnelser. Efter sista vändan nu fick jag ett automatiskt besked att ärendet var avslutat då jag inte hade kommunicerat något SAS under de sista tre månaderna. (Inte så lätt när jag går och väntar på återkoppling från dem...).
Hur som haver, la in ett nytt ärende igen för någon dag sedan idag och fick redan idag ett nekande svar med motiveringen:
On investigating your case I can see that you have voluntarily cancelled the flight SK 0162 before the flight disruption and further to your request for alternate transport, I am sorry to inform you that we are unable to reimburse the alternate transport expenses as we had provided you with rebooking within the time frame.
Det rimmar illa, då SAS skrev ut vilka flighter som var inställda på sin hemsida och uppmanade resenärer att kontakta dem för ombokning etc, vilket vi gjorde och även har fått ersättning för p.g.a. försening samt omkostnader, men de vägrar nu att kompensera för nedgraderingen?
Begärde mellanskillnaden i EB-poäng från första början där de körde radiotystnad och raderade fallet utan min vetskap och nu omräknat vad dessa poäng skulle kosta att köpa via SAS hemsida så krävde jag ersättning i pengar.
Är i grund och botten ute efter EB-poängen då vi har betalat för Business men fått ekonomi.
Hur bevisar jag detta? Eller är det bara att ta på shithappenskontot och gå vidare?