Det är mycket väl "cancellation" och inte bara "delay". Så du har rätt till 250 EUR kompensation.Fick nu svar från SAS gällande en 261-reklamation jag gjorde förra månaden.
SK0811 OSL-LHR blev inställt när jag redan var airside, och jag fick åka SAS till Amsterdam och därifrån till LHR. Jag anländer över 2 timmar försenad.
SAS hävdar att de inte behöver betala nåt för min "delay" var under 3 timmar. Men senast jag kollade så är regelverket annat när man flyget blir inställt, speciellt när det är mindre än 7 dagar innan. Då måste de rerouta dig så att man avgår tidigast en timme tidigare och anländer max 2 timmar senare.
Försöker de finta bort mig genom att peka på fel regler?
Jag svarade bara med att fråga orsaken för att flyget blev inställt, så att de inte försöker slinka undan sitt ansvar genom att hävda exceptionals.
Air passenger rights - Your Europe
Travellers' rights - flight delays, cancellations and overbooking (passengers unable to fly on flight they booked)
europa.eu
If your flight is cancelled, the airline must offer you, on a one off basis, a choice between:
As soon as you have chosen one of these three options, you no longer have rights in relation to the other two options. However, the airline carrier may still have to provide compensation
- the reimbursement of your ticket and, if you have a connecting flight, a return flight to the airport of departure at the earliest opportunity
- re-routing to your final destination at the earliest opportunity or,
- re-routing at a later date at your convenience under comparable transport conditions, subject to the availability of seats.
- if you choose to have your ticket reimbursed – the compensation will depend on the type of flight
- if you choose re-routing – compensation will depend on the type of flight and the delay in reaching your final destination, past the original scheduled arrival time.
Amount in EUR | Distance |
---|---|
250 | 1 500 km or less |