Hej
Hade en resa mellan GOT-LPA 22-29/1/2022 där hemresan blev inställd. Var någon storm hemma i Göteborg. Blev ombokad till ARN med avgång två timmar senare (18:15) för att fortsätta resan dagen efter från ARN via CPH och slutligen GOT. Försening på ca 13 timmar.
Det landade inget plan från GOT på LPA som kunde ta oss hem och det tycker jag att SAS borde ha vetat ca 8 timmar innan och inte låtit oss vänta.
Drog iväg ett claim och nu har äntligen svaret kommit.
Dear Mr. X,
Thank you for getting in touch with us.
I am sorry that your trip did not go according to plan, and I fully understand your disappointment and frustration.
The reason for the cancellation was due to the weather conditions, and flight safety is always, and will always be, our first priority.
I am, however, able to help you with a refund of the extra costs that you incurred on this occasion.
If you had extra costs, such as meals, beverages, phone calls, hotel accommodation and transportation costs to and from the hotel, I will be glad to help you. Please send me:
· A cost specification
· Receipts, scanned or photos will be fine
· Bank details - name of the bank, IBAN number and BIC/SWIFT code. USA residents Account- and Routing number.
The easiest way to send me this information is to reply to this mail without changing the subject field.
Due to weather related circumstances are considered extra ordinary circumstances and therefore I am not able to compensate you according to EU261 Regulations.
Looking forward in hearing from you.
Kind regards
X X
Travel Consultant, Customer Care
SAS Sales and Service
Jagar Swedavia på info om avgångar/landningar på GOT den 29/1. Har jag något att hämta och dra det till domstol?