Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Skickade tillbaks mailet med min syn på saken och urklipp från regelverket så får vi se hur de reagerar. Försöker trycka på att jag kommer att ta saken vidare om de inte betalar ut ersättningen, ibland så funkar det. Fortsättning följer...
Du har ett case som du vinner till 99,99% av fallen om du tar det vidare skulle jag säga, om nu inte Swiss kan påvisa att just detta fel som uppstod är extraordinärt på något sätt (vilket de inte lär kunna göra).
 
Blev 5:19 försenad med DY till USA, tekniskt fel på planet, till min förvåning betalade de ut 600 EUR på 1-2 veckor utan att bråka. De försökte dock smörja alla passagerare genom att erbjuda gratis mat o dryck även i ekonomi (och gratis chips i premium, vilket de sen glömde...).

Växelkursen vad dock bland det sämsta jag sett, i stil med RyanAirs men till Norwegians fördel såklart...
 
Du har ett case som du vinner till 99,99% av fallen om du tar det vidare skulle jag säga, om nu inte Swiss kan påvisa att just detta fel som uppstod är extraordinärt på något sätt (vilket de inte lär kunna göra).
Det senaste svaret från Swiss ger inget större hopp så jag får ta det vidare med någon tjänst på nätet.

Thank you for your message.


I regret my message of 25 June 2019 did not meet your expectations.


Your file has been reviewed and your flight LX2111 on the 23 June 2019 was cancelled due to a discovery of a fault in the cabin intercommunication data system. An aircraft is a complex, mechanical and electronic system, whose flawless performance is of utmost priority for SWISS. Nevertheless, unforeseeable and unavoidable defects sometimes occur.


As such circumstances are considered extraordinary; we regret to inform you that you are not eligible for financial compensation.


Although I well understand your irritation in view of your experience, I hope you understand that I cannot grant a favorable to your request for the reasons explained.
 
Blev 5:19 försenad med DY till USA, tekniskt fel på planet, till min förvåning betalade de ut 600 EUR på 1-2 veckor utan att bråka. De försökte dock smörja alla passagerare genom att erbjuda gratis mat o dryck även i ekonomi (och gratis chips i premium, vilket de sen glömde...).

Växelkursen vad dock bland det sämsta jag sett, i stil med RyanAirs men till Norwegians fördel såklart...
Fult, 600€ är 600€, Norwegian ska inte fixa den växelkursen till sin fördel!
 
Jag håller med men orkade inte, jag hade redan fått betalt av uppdragsgivaren för biljetten som kostade 6000 och fick 5900... och det gjorde inget eg att vi var sena för min förrättning började dagen efter
 
Det senaste svaret från Swiss ger inget större hopp så jag får ta det vidare med någon tjänst på nätet.

Thank you for your message.


I regret my message of 25 June 2019 did not meet your expectations.


Your file has been reviewed and your flight LX2111 on the 23 June 2019 was cancelled due to a discovery of a fault in the cabin intercommunication data system. An aircraft is a complex, mechanical and electronic system, whose flawless performance is of utmost priority for SWISS. Nevertheless, unforeseeable and unavoidable defects sometimes occur.


As such circumstances are considered extraordinary; we regret to inform you that you are not eligible for financial compensation.


Although I well understand your irritation in view of your experience, I hope you understand that I cannot grant a favorable to your request for the reasons explained.
Fick ännu ett liknande svar så nu är ärendet inlagt till Flightright.com så får vi se om dem lyckas krama ur några euro ur Swiss.
 
SAS har börjat snåla. Fick just nej på en inställd flight med hänvisning till att jag fått biljetten ombokad. För ett par veckor sen fick jag kompensation enligt regelverket. Man har alltid rätt till EUR vid cancelled flight. Ska man vända sig till retro eller guld/Diamond service nu:)
 
SAS har börjat snåla. Fick just nej på en inställd flight med hänvisning till att jag fått biljetten ombokad. För ett par veckor sen fick jag kompensation enligt regelverket. Man har alltid rätt till EUR vid cancelled flight. Ska man vända sig till retro eller guld/Diamond service nu:)
Det var inte så att du blev ombokad till en flygning som gick högst en timme före den inställda flygningen och du kom fram högst två timmar efter den inställda flygningens ankomsttid? I så fall har du inte rätt till ersättning enligt EU 261.
 
Det var inte så att du blev ombokad till en flygning som gick högst en timme före den inställda flygningen och du kom fram högst två timmar efter den inställda flygningens ankomsttid? I så fall har du inte rätt till ersättning enligt EU 261.
... och nå sin slutliga bestämmelseort senast två timmar efter den tidtabellsenliga ankomsttiden.
 
Toppen