henke12
Medlem
Så får det bliNej, det har de inte och det är inte ovanligt i sig.
Jag med.
Så får det bliNej, det har de inte och det är inte ovanligt i sig.
Jag med.
Finns väl inte ens någon chans att få EuroBonus poäng på *A flygningarna.
Två timmar sent på en sådan lång resa känns inte så farligt...EU 261 ger inget vid en sån liten försening och är väl tveksamt även på hem eller kortförsäkring. Beroende på vilken bokningsklass ni fick på den nya resvägen kan du få Eurobonuspoäng, det i kombination med att du slapp AC över Atlanten och fick LH istället känns som en rätt schysst deal för två timmar.Hej! Vi reste till Mexico i december på en SAS award, ursprunglig rutt var Brussels Airlines från Bromma till Brussel, sen vidare till Cancun med Air Canada. Dock var Brussels flight försenad pga problem med de-icing på Bromma (vädret var dock ordinärt) så vi missade vår connection med AC och fick ta en senare flight via FRA med Lufthansa. Kom fram ca 2h sent till CUN. Nu har jag lite svårt att lista ut vad man kan ställa för krav på Brussels, både enligt EU261 och för de extra kostnader förseningen vållade. Tack!
Sånt händer och så ofta som vi reser är jag bara glad att det inte sker oftareTvå timmar sent på en sådan lång resa känns inte så farligt...EU 261 ger inget vid en sån liten försening och är väl tveksamt även på hem eller kortförsäkring. Beroende på vilken bokningsklass ni fick på den nya resvägen kan du få Eurobonuspoäng, det i kombination med att du slapp AC över Atlanten och fick LH istället känns som en rätt schysst deal för två timmar.
OK, den typen av kostnader bör du ha en god chans att få ersättning för från hemförsäkring och/ eller kreditkortet, dock inte via EU261. Framförallt väskdelen när det blir så långt kan ge en hel del om du har kvitton på utlägg för inköp.Sånt händer och så ofta som vi reser är jag bara glad att det inte sker oftare. Det som ställde till det var att vi missade vår färja till slutdestinationen med allt vad det innebär av att hitta hotell mitt i natten, transfer etc. Samt att väskorna inte kom med LH-flighten, de fick vi först fem dagar senare.
Jo, är rätt väl täckt via Amex och jag har även goda erfarenheter av LH vid liknande situationer förut. Brussels är väl dessutom ökända för att obstruera ersättningskrav ad infinitum och jag tänker att man får räkna med en del såna här kostnader ibland.OK, den typen av kostnader bör du ha en god chans att få ersättning för från hemförsäkring och/ eller kreditkortet, dock inte via EU261. Framförallt väskdelen när det blir så långt kan ge en hel del om du har kvitton på utlägg för inköp.