Taggen
Medlem
Stor humor att göra en ombedömning. Antingen var det pga. vädret eller inte. Finns liksom ingen gråzon när det gäller väder. Är det full snöstorm på flygplatsen så är det. Att säga att det kanske var vädret går inte.Bråkat med SAS i 1,5 månad men nu ger de oss äntligen rätt och säger att de har "gjort en ombedömning av ärenden bundna till flight SK6022 den 20 Oktober 2018".
Hade aldrig fått reda på det om inte en annan passagerare skickat PM till mig på Facebook efter att vi krivit ett argt inlägg på deras facebooksida. Han skrev att de tillslut fått utbetalning via FlightRight (efter att SAS först nekat dem också). Hade lagt det bakom mig eftersom jag dessutom testat IfDelayed där ärendet lades ner efter SAS svar om väder.
Det roliga är att när vi mejlade SAS igen och skrev att vi fått reda på att andra fått utbetalning efter att FlightRight drivit deras ärende skrev de först att det fortfarande var inställt pga vädret och att den medarbetaren måste ha gjort en felaktig utbetalning. Då mejlade vi en annan medarbetare som skrev att vi har rätt till kompensation eftersom de gjort en omdedömning och att det inte alls var vädret som var orsaken...