Flyer722
Medlem
Har en fundering, för ett och ett halvt år sedan åkte jag på en försening på ca 11 timmar, avresort utanför Eu. Jag reklamerade detta ungefär 2 veckor efter inträffandet och fick ett svar som lät såhär
”Då förseningen beror på omständigheter utanför vår kontroll, som vi inte hade kunnat förutse eller undvika, trots att alla rimliga åtgärder vidtagits, är vi inte skyldiga att utbetala kompensation enligt Europaparlamentets och rådets förordning 261/2004.”
Detta var en slide som var trasig och man kunde inte placera ca 50ers runt den nödutgången. Så jag blev nekad ombordstigning vid gate.
För en vecka skickade jag ut igen en reklamtion för att testa igen och nu verkar dom villiga att betala kompensation för resan men säger att man måste reklamera inom två månader.
”Vi anser att er reklamation inte inkommit till oss inom skälig tid och kommer därför inte att utbetala någon kompensation.
Vi tillämpar Högsta Domstolens beslut med mål nr T 2659-17, att man inom skälig tid ska reklamera och detta är inom 2 månader.”
Så går det på något sätt binda mina två reklamationer för att få kompensation?
”Då förseningen beror på omständigheter utanför vår kontroll, som vi inte hade kunnat förutse eller undvika, trots att alla rimliga åtgärder vidtagits, är vi inte skyldiga att utbetala kompensation enligt Europaparlamentets och rådets förordning 261/2004.”
Detta var en slide som var trasig och man kunde inte placera ca 50ers runt den nödutgången. Så jag blev nekad ombordstigning vid gate.
För en vecka skickade jag ut igen en reklamtion för att testa igen och nu verkar dom villiga att betala kompensation för resan men säger att man måste reklamera inom två månader.
”Vi anser att er reklamation inte inkommit till oss inom skälig tid och kommer därför inte att utbetala någon kompensation.
Vi tillämpar Högsta Domstolens beslut med mål nr T 2659-17, att man inom skälig tid ska reklamera och detta är inom 2 månader.”
Så går det på något sätt binda mina två reklamationer för att få kompensation?