Jag kör runda tre med Lufthansa i år. Går denna i mål i år har jag fått in 1200€ i år från Lufthansa pga. förseningar.
Inkommande plan var försenat till Nice med 26 min och då Lufthansa ändrat tidtabellen tidigare så hade min transfertid i Frankfurt minskat till 45 min. Vi blev sedan totalt 57 min försenade från Nice och landade 34 min för sent i Frankfurt. När vi landade hade de redan bokat om mig till en flight morgonen efter så jag var totalt 8 h och 55 min försenad till Arlanda. Jag spårade hur planet flygit under dagen på Flightradar och förseningen hade uppstått två flighter tidigare och sedan hade de inte lyckats köra in förseningen.
Dear Madam or Sir
I send this e-mail directly to you because I get error messages when I try to fill in the feedback form regarding flight disruptions on your webpage.
I hereby claim 400€ according to EC regulation 261/04 Article 6 (1.)(b) and Article 7(b) since I was delayed with 8 hours and 55 min to my destination (Stockholm) which is located 1912 Km (www.gcmap.com) from my origin (Nice) on the 30th of November.
My flight were supposed to departure at 19:10 from Nice Airport on the 30th of November (LH1065) but the flight was delayed to 20:07 which meant that I missed my connection flight in Frankfurt (LH808), scheduled for 21:30 to Stockholm - Arlanda. I was then rebooked to flight LH800, departure at 06:25, arriving at 08:35 on the 1st of December. My original arrival time to Stockholm - Arlanda were 23:40 on the 30th of November.
I have attached the original boarding passes as well as the extra one between Frankfurt and Stockholm.
Ticket Number: 220-XXXXXX
Account information:
IBAN:
Bankname:
SWIFT/BIC:
Best regards