Tack för bra återkoppling från flera av er. Jag ska fylla i formuläret idag. Antar att mina medpassagerare måste gå in var och en för sig och fylla i?
400 euro är en bra ersättning, ingen tvekan om det. Vill inte vara girig, frågan om separat claim till SAS var mer i hopp om att få lite extrapoäng som plåster på såren. Jag tycker det finns en parameter som gör det hela lite krångligt. När jag bokade plusbiljetter åt oss så var det med baktanken att efter en bättre helg kunna luta sig tillbaka på första raden, få något ätbart, klippa några pilsner och lite tilltugg, snacka lite skit och sedan vila någon timme eller så. Men när planet avgår klockan 2 på natten så faller hela den biten, man är ju inte sugen på någonting, bara sova (vilket inte går). Så värdet av att ha köpt en plusbiljett försvinner lite när avgången blir så sen. Känner dock att det förmodligen inte är någon grund för claim. Möjligen klagomål, om man orkar. Crew gjorde ändå ett hyggligt jobb trots förseningen. Det är ju ingen som tycker att försening är kul, CC inkluderat.