Fixar du det själv eller jagar SAS åt dig (som de ska...)?Ordentlig utmaning att hitta rum här nu.
Nu har även Råd & Rön gett Höga Kusten-flyg en chans till. De ger sig inte utan har nu hamnat på Svarta listan!
Tingsrätten/advokat härnäst gissar jag på!
Nextjet skrev:Hej henke12,
Tack för att du har kontaktat Nextjet Customer relations.
Då vissa ärenden har tagit längre tid än beräknat så ligger vi efter i vår handläggning.
Vi ber om ursäkt för att svar till dig har dröjt.
Enligt DOM FT 6125-1x/xx, så prövades aldrig domen i sak.
Domen är en Tredskodom och är inte prejudicerande.
I detta fall utgår ej kompensation för flight 2N3103, 2014-10-02 Örnsköldsvik(OER)-Arlanda(ARN)
Med vänlig hälsning/Best Regards
NN
CUSTOMER RELATIONS | NEXTJET SVERIGE AB
"Jaha, så ni vill att domen ska bli prövad så ni får förlora på riktigt? Det kan vi ordna!"Vad kan man svara på det?
Stäm dem själv i tinget - finns väl exempel på andra som gjort det. Du lär inte ha svårt att vinna.Ska man behöva skicka in via flygadvokatstjänst igen?
Fixar du det själv eller jagar SAS åt dig (som de ska...)?
Du kan ju alltid skicka in oavsett och se vad de svarar men räkna med att du får dra det vidare till nästa instans.Sitter med claims för övernattningskostnader och kan inte riktigt släppa det faktum att British Airways och easyJet faktiskt trafikerade Keflavik under de omständigheter som rådde då SAS bestämde sig för att inte ens skicka iväg kärror till Island... Kan detta vara argument nog för att initiera ett 261-claim?