hej vänner. behöver hjälp med detta för en väns räkning
en familj på 4 personer skulle flyga BKK-CDG-CPH den i slutet av juli med AF
På väg till flygplatsen blev flyget inställd. De blev ombokade till TG med avresa 3 timmar senare och landade 50 minter före den tid som de skulle ha landat med bytet
de skickade in en klagan pga inställd flyg och hänvisade till EU förordningen och fick detta mail (förkortat)..
Dear XX
bla bla..
I cannot reverse the inconvenience, but I am pleased to offer you a compensation of 600 euro (the equivalent of 5726 Swedish Krona) to be made to the bank account you have specified and this should credit within the next 21 days.
Yours sincerely
C. Zaki (Mrs.)
Customer Care Europe
sedan gick det 4 månader och varje gång AF kontaktades nämnde de att om 21 dagar kommer pengarna. Till sist blev familjen otålig och skickade ett argt mail om att AF ar vid 4 tillfällen sagt om 21 dagar och fortfarande inga pengar. Då får de följande svar:
Dear xxx
Please accept our apologies for the unintentional delay in our response. I can assure you that no discourtesy was intended.
Following our internal investigation and according to our accounting department, the payment was rejected because you reached your final destination after rebooking almost one hour earlier than planned.
May I also elaborate that recently the Court of Justice of the European Union decided that a passenger can be entitled to compensation when the passenger arrives at its final destination with more than 3 hours delay because of a missed connection.
Hence, no compensation is due on this occasion.
However, I am pleased to offer your travel companions and you non-refundable travel vouchers for the equivalent of 100 euro each upon your acceptance.
Mrs. xxx, I look forward to receiving your confirmation at your earliest convenience and assure you of prompt attention to your claim.
Yours sincerely,
G. Younan (Ms.)
Customer Care
----
Så jag förstår att familjen är besvikna och arga över att de nästan 24.000kr som hade lovats förvandlas till 4000kr i resecheckar.
Kan AF göra så? dvs ge ett besked och ändra sig därefter? Dessutom undrar jag om det inte är så att vid inställd flyg där man kommer fram inom 4 timmar halveras kompensationen, så familjen borde ändå ha rätt till €300 vardera?
Vad säger ni?