palmen
Moderator
Swiss verkar alltid göra på detta sätt, tror tyvärr ända sättet att komma åt dom är via domstol och det kan ju vara värt att ta det via någon av bolagen som sysslar med detta om du inte vill driva det själv.Uppdatering:
Har fått svar från Swiss som säger The flight irregularity in question was caused by a rotational delay from enroute air traffic capacity restrictions. Och fortsätter att hävda "extraordinary circumstances".
Jag har kollat på flight data på planet (HB-IOC) under dagen i fråga ( 9e juli) och där framgår det att planet är försenat mellan 24-42 min på de 3 flygningarna de hade innan de landade i Palma. Jag har även kollat på skillnaden mellan schedueled departure och actual departure och där är skillnaden 45-51 min på de 3 tidigare flygningarna, vilket jag tycker indikerar på att det är konsekvent gällande väntetid på marken.
De tycker inte heller att jag ska få ta del av deras data.Jag sa att det är sant, så länge jag inte drar dom inför domstol, då måste dom lägga fram allt.
Han hälsar även att detta är deras slutgiltiga position i ärendet. Jag bad att få eskalera detta till hans chef i stället.
För övrigt så gav han mig inga bevis på de gjorde allt för att undvika detta eller på vilket sett problemet uppstod.
Om det dras till domstol är som sagt bevisbördan på Swiss