Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Ska läsa igenom alla 33 sidor i den här tråden men just nu är det 2h sedan vi skulle ha lyft med SK907. De har precis börjat serverat en lättare "lunch" så verkar inte komma iväg på minst 30min iallafall.

Skulle landa kl1325 och ta UA1605 kl1534 men den känns jobbig nu speciellt eftersom vi ska förflytta oss från terminal B till C och hämta bagage där emellan. Blir antagligen ombokade till UA243 som lyfter kl1737 så verkar inte bli ersättningsskyldigt försenade just nu iallafall. Men vi får se när vi är framme. :)

Hemskt ledsen men har inte tid att läsa HELA tråden nu OM jag bör ta action innan vi eventuellt kommer iväg.
Det annonseras ytterligare 30 min försening och vi är just nu 3h 20min försenade för START. Ska jag fortsätta läsa tråden eller börja påpeka något till personalen ombord (förutom mer fika)?

Eftersom du redan sitter ombord är det inte så mycket de kommer att göra för dig då allt utöver vad de redan gör kommer att riskera att ytterligare försena avgången.

Ersättning tar du upp efter flighten med kundtjänst.

Hemskt ledsen men har inte tid att läsa HELA tråden nu OM jag bör ta action innan vi eventuellt kommer iväg.
Det annonseras ytterligare 30 min försening och vi är just nu 3h 20min försenade för START. Ska jag fortsätta läsa tråden eller börja påpeka något till personalen ombord (förutom mer fika)?

Är du redan ombord så är det ju svårt att göra någonting. De kommer knappast att boka om dig och sedan släppa ut dig. Efter 5-6 timmar har man väl rätt att gå av?

Det du kan göra är att slå upp vilka anslutningsmöjligheter som finns från EWR. När ni väl är i luften kan du ju då räkna ut vilken du kan ansluta till, kanske sparar tid när du ska argumentera vid transferdisken (om du inte redan blivit ombokad automatiskt).

Det du bör göra är att skriva upp VAD personalen säger om förseningen (speciellt om de nämner någon anledning) och NÄR (klockslag) de säger det. Kan vara bra att ha om det blir diskussioner i efterhand.

Tack hörni mycket uppskattat. Vi har det fint ombord och ingen som tjafsar. Det ENDA tråkiga med detta är väl att min tid på CES mässan blir ännu kortare än vad den redan var men men.

Ska kolla connections men just nu ser jag bara en till UA flight idag som går direkt LAS.

Ska notera vad som sägs och när. De var snabba med att poängtera att det beror på frost /kyla /kondens som gjort att en valve till ac unit gått sönder. Antar att de gärna påpekar väder som orsak för att slippa kompensera senare.

Snart kommer ny styrman ombord då nuvarande strax överskrider tiden.

Toppen