D
Deleted member 30163
Guest
Hur då menar du? Om man inte får en ny funktionell stol, vilket det inte gjorde i detta fall, menar du att dom delar ut ersättning direkt och hur mycket då? Jag har haft haveri på stolar flera gången men aldrig varit med om att kabinbesättningen har löst kompensation för detta på planet. Sist jag hade en stol i First på Thai som inte fungerade i nerfällt läge tog det tre månader att komma överens om skälig ersättning.
Nej jag menar såklart inte att crew ska ha en stor påse med pengar och dela ut kompensation. Jag har också självklart varit med om havererade stolar. Det jag menar är att det kan vara svårt att ringa kundtjänst ett par dagar efter resan och säga att stolen var trasig om inte crew noterat detta. Så jag brukar alltid nämna det för crew, kräva kompensation direkt - kan vara uppgraderingar, byte, gratis taxfree etc) om det inte går vill jag ha skriftligt på att stolen var trasig, jag brukar skriva ner namn på crew som jag pratar med också.
Var på en long-haul där stolen varit fast i upprätt läge, sjukt irriterande när alla runtomkring planerar för lite sömn. Fick tillbaka halva kostnaden på det benet (jag krävde 100) - Det var inte QR dock.