Mr Basic
Medlem
Jag tycker du har rätt i sak, får man inte det man betalat för ska man få pengarna åter (såvida de inte friskrivit sig men det borde du kunna kolla upp vad som gäller vid t ex flygplansbyte).Betalade pengar för att specifikt få en rad med extra benutrymme + fönster på flyget DOH-ARN hemresa från Zanzibar. När jag kom på flyget så var rad 14 som jag bokat en helt vanlig rad. Så jag antar att de bytt flygplan? Klagade men de sa typ - tough shit, du får klaga i efterhand. Gjorde det och fick nu ett svar i stil med nedan:
Economy Reserve selection and purchase is subject to availability of seats at time of check-in and is subject to Qatar Airways Conditions of Carriage for passengers and baggage. Economy Reserve selection may be restricted for operational and safety reasons and cannot be made for emergency exit seats, extra leg seats or bulkhead seats. There is a limited number of Economy Reserve seats available on each flight.
De erbjöd efter en del diskuterande andra platser men då flickvännen behöver ha fönster så tackade vi nej (hjälper henne med flygrädsla). Det var emergency exit-säten där det inte fanns fönster.
Kontentan är att de inte vill återbetala något och jag tycker det är helt åt helvete. Hur ska man ta dem på bästa sätt? Finns det nån ARN i Qatar?
(Deras supervisor vad sjukt dryg också och hotade med att slänga av oss från planet om vi inte accepterade våra standardplatser)
Du kan säkert köra detta i botten och lyckas men det kommer krävas extremt mkt tid, kraft och livsglädje - är det värt det (nu har jag ingen aning om hur mkt ni betalade)?
Till sist, sluta betala med debitkort/banköverföring.