Senaste nytt

Qatar Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Vilhelm

Medlem
ja precis, det går såklart, undrar hur många som gör det som har 0 Qmiles.

För 1 miljon amex poäng får du 90 909 Qmiles. Det räcker till ARN-DOH tur och retur i business. Beroende på vad du har för Amex kort så blir det ju oftast 1 miljon i spend.
Jag har nämligen funderat på det när de sänkt hur många poäng som krävs. Har snart 2 miljoner MR poäng efter ett och ett halvt år. Valde bort att börja med saskort när Covid satte igång. Det känns poängmässigt som att jag kanske får bättre produkt hos Qatar än om jag växlar till eurobonus utan 241. Alternativet är så klart att spara MR poängen och satsa på att fixa 241 vid senare tillfälle.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jag har nämligen funderat på det när de sänkt hur många poäng som krävs. Har snart 2 miljoner MR poäng efter ett och ett halvt år. Valde bort att börja med saskort när Covid satte igång. Det känns poängmässigt som att jag kanske får bättre produkt hos Qatar än om jag växlar till eurobonus utan 241. Alternativet är så klart att spara MR poängen och satsa på att fixa 241 vid senare tillfälle.
Jag har SAS Elite och det blev två stycken 4-2-1 nu i November, men det var planerat då jag betalade restskatt med Amex och Billhop. MR har ju i mitt fall gett 3x under en kampanjperiod, har skramlat ihop någon miljon poäng i år, mycket lägre pga covid som resulterat i sämre privatekonomiskt läge.

Awardpriser är lite konstiga, ex. LHR-SIN kostar 142.500 poäng, samma sträcka CHP/ARN-SIN kostar 71.250 i Business. Halva priset
 

mischadee

Medlem
Vill bara ge ett heads up på om ni tog erbjudandet för voucher i våras. Vouchern var i Qatariska Rial baserat på vad summan var i svenska kronor. Nu har kursen dykt rejält så min voucher som var värd 17 900 kr är nu bara värd 16 380 kr. Bara så ni vet. Qatar är inte flexibla med att kompensera för kursfallet. Det jobbiga är bara att biljettpriserna i SEK också har stigit rejält till samma destinationer med sämre tillgång till lounge m.m. Oh well. C'ést la vie I guess.
 

Per N

Medlem
Vill bara ge ett heads up på om ni tog erbjudandet för voucher i våras. Vouchern var i Qatariska Rial baserat på vad summan var i svenska kronor. Nu har kursen dykt rejält så min voucher som var värd 17 900 kr är nu bara värd 16 380 kr. Bara så ni vet. Qatar är inte flexibla med att kompensera för kursfallet. Det jobbiga är bara att biljettpriserna i SEK också har stigit rejält till samma destinationer med sämre tillgång till lounge m.m. Oh well. C'ést la vie I guess.
Menar du att vouchern anger SEK men i själva verket är värdet omräknat till QAR för det som gällde då? Dom vouchers jag har står i SEK.
 

Rickard_O

Medlem
Vill bara ge ett heads up på om ni tog erbjudandet för voucher i våras. Vouchern var i Qatariska Rial baserat på vad summan var i svenska kronor. Nu har kursen dykt rejält så min voucher som var värd 17 900 kr är nu bara värd 16 380 kr. Bara så ni vet. Qatar är inte flexibla med att kompensera för kursfallet. Det jobbiga är bara att biljettpriserna i SEK också har stigit rejält till samma destinationer med sämre tillgång till lounge m.m. Oh well. C'ést la vie I guess.
Den är peggad mot dollarn så för din skull får vi hoppas dollarn går upp :)
 

Matore

Medlem
Just hemkommen från en trevlig semester med revenue i q suites som inramning. Dock gick stolen sönder strax efter take off ena vägen och ingen annan fanns att byta till. Vad är rimlig kompensation och hur bra är QR på sån här kundservice?
 
D

Deleted member 30163

Guest
Just hemkommen från en trevlig semester med revenue i q suites som inramning. Dock gick stolen sönder strax efter take off ena vägen och ingen annan fanns att byta till. Vad är rimlig kompensation och hur bra är QR på sån här kundservice?
Det löser man på planet
 

Alf

Medlem
Det löser man på planet
Hur då menar du? Om man inte får en ny funktionell stol, vilket det inte gjorde i detta fall, menar du att dom delar ut ersättning direkt och hur mycket då? Jag har haft haveri på stolar flera gången men aldrig varit med om att kabinbesättningen har löst kompensation för detta på planet. Sist jag hade en stol i First på Thai som inte fungerade i nerfällt läge tog det tre månader att komma överens om skälig ersättning.
 
Toppen