Senaste nytt

Problem med att välja säte på SAS

Vid SAS pendlarträff i Luleå igår meddelades att när SAS nya plattform (hemsidan) lanseras så kommer man att kunna välja säte samt lägga till/ändra bonusprogram även på resebyråbokningar. Tidpunkten för lansering är inte bestämd men det kommer att bli en helt ny hemsida, omgjord från grunden!

Det ser ut som om det nu återigen är möjligt att i efterhand välja säte på en resebyråbokning via sas.se. Kollegan som är EBD provade precis på en resa vi skall göra till veckan. Bokning gjord via Ticket.

Det ser ut som om det nu återigen är möjligt att i efterhand välja säte på en resebyråbokning via sas.se. Kollegan som är EBD provade precis på en resa vi skall göra till veckan. Bokning gjord via Ticket.

Jag testade alldeles nyss på en bokning GOT-ARN-EWR t.o.r. gjord via en resebyrå, jag kan välja säte på sträckan GOT-ARN/ARN-GOT men inte på sträckorna ARN-EWR/EWR-ARN. Där står det "Alla resenärer har redan köpt sittplatser på den här avgången".
Är EBD och det är registrerat i bokningen (som EBG).

Jag testade alldeles nyss på en bokning GOT-ARN-EWR t.o.r. gjord via en resebyrå, jag kan välja säte på sträckan GOT-ARN/ARN-GOT men inte på sträckorna ARN-EWR/EWR-ARN. Där står det "Alla resenärer har redan köpt sittplatser på den här avgången".
Är EBD och det är registrerat i bokningen (som EBG).

OK, det här var en GOT-ARN-HEL. Kanske bara delvis åtgärdat då. :)

Edit: Provade själv nu på några resebyråbokade GOT-ARN och GOT-CPH som låg inne, de funkade utmärkt att välja plats på.

Last edited:
Just nu går det inte att checka in via SAS.se. Vi har provat i snart en timme... underbart!
(dessutom är fel med delandet sär skrivet)

KOMMUNIKATIONS PROBLEM!
Vårt system fick tillfälligt problem med att svara. Vanligtvis fungerar det om du försöker igen.

Om det fortfarande inte fungerar kan du alltid checka in på flygplatsen.

Vår online check-in öppnar 22 timmar innan avgång och stänger 1 timme innan avgång.

Har nu läst hela tråden och även några andra trådar, har inte riktigt hittat ett rakt besked vad som gäller nu. Vad gäller gällande seating på SAS bokade via resebyrå? Har bokat höstlovsresa för familj+vänner (tot 7 pax) och då jag är EBD har jag kunnat förse såväl hustru som en i ressällskapet med EBG - dock först efter det att bokningen gjordes. Är det idé att maila EBD/EBG och ange att de är EBG för att försöka få seating-reservationer eller kommer de bara att neka med hänvisning till att bokningen är gjord via resebyrå?

Toppen