Senaste nytt

Problem med att välja säte på SAS

Har nu läst hela tråden och även några andra trådar, har inte riktigt hittat ett rakt besked vad som gäller nu. Vad gäller gällande seating på SAS bokade via resebyrå? Har bokat höstlovsresa för familj+vänner (tot 7 pax) och då jag är EBD har jag kunnat förse såväl hustru som en i ressällskapet med EBG - dock först efter det att bokningen gjordes. Är det idé att maila EBD/EBG och ange att de är EBG för att försöka få seating-reservationer eller kommer de bara att neka med hänvisning till att bokningen är gjord via resebyrå?
mailat resebyrån med dina önskemål?

Har nu läst hela tråden och även några andra trådar, har inte riktigt hittat ett rakt besked vad som gäller nu. Vad gäller gällande seating på SAS bokade via resebyrå? Har bokat höstlovsresa för familj+vänner (tot 7 pax) och då jag är EBD har jag kunnat förse såväl hustru som en i ressällskapet med EBG - dock först efter det att bokningen gjordes. Är det idé att maila EBD/EBG och ange att de är EBG för att försöka få seating-reservationer eller kommer de bara att neka med hänvisning till att bokningen är gjord via resebyrå?

Jag har nog aldrig haft problem med seating på en resebyråbokning. Däremot är det struligt ibland med seating med inf eftersom man inte får sitta riktigt vart man vill.

Ring dem. Normalt kan man ju fixa säten till alla på bokningen (oavsett deras status) via sas.se. Jag är EBG. Borde ju gå via tlf också.

Men.... Har jag missat nåt? Resebyråbokningar har ju fungerat att seata via sas.se i många månader nu. Vad är problemet?

Verkar nu funka då jag nu får upp att de kan betala - så nu borde det bara vara frågan om att deras EBG-status inte finns registrerad då bokningen gjordes före status erhölls.

Lite update. Fick EBG inlagt via Guldsupporten men de ville inte seata med hänvisning till att resebyrån kan ha egen avgift för att seata...Gick in på Billiga flygbiljetter och flygresor – sk och boka flyg - SAS och kollade på bokningen - det gick då (utan avgift) att välja säten men på bekräftelsesidan kom det upp att jag ändå skulle kontakta resebyrån då bekräftelsen inte går iväg till dem. På Billiga flygbiljetter och flygresor – sk och boka flyg - SAS syns dock valet i bokiningen. Liite märkligt kan jag tycka.

Toppen