Senaste nytt

Problem med att välja säte på SAS

Min uppfattning efter dagens flight hem från Aten är att nu i semestertider är det många "ickeskandinaver" som har plusbiljetter bokat via resebyråer som blir seatade vid incheck.

Som EBD (och jag gissar EBG också) så fungerar det även utmärkt att maila guld/diamond-supporten.
Går det att få ett PM med relevant adress? Jag hittar inte ett smack annat än telefonnumret på hemsidan och måste skicka dem en bifogad fil, vilket knappast går per tlf...

(Är EBG)

Tänk vad man lär sej på BC !
Jag har en awardbokning från Aegeans Miles&Bonus med Air Canada från Vancouver till London och sen vidare med SAS till Stockholm i februari och ringde därför Air Canada. Inga problem att boka plats. Ringde därefter SAS men där blev det stopp. Det gick inte att boka plats påstod man. Kanske senare eller ring Aegean var svaret. Fast Aegean bokar ju inte platser på SAS-flyg....
Men, efter att ha gjort ett misslyckat försök med LOT, där jag tidigare ändrat en Thai-flygning, chansade jag på Lufthansa och se, där gick det utmärkt att välja plats på SAS. Så nu sitter man på 1F med bästa benutrymmet.
Lärorikt forum det här !

Det har funkat bra även via jobbets resebyrå att välja plats vid bokning om EBG finns inlagt i profilen. Idag gjorde jag en bokning där det på SK2536 inte gick att välja plats (utan att betala 99 pix), medans den anslutande SK448 gick utmärkt att välja på. Systemet krackelerar...

Just nu kan jag inte välja eller justera plats (i efterhand) alls med bokningar gjorda av en resebyrå. Det gäller både LOT, Lufthansa och Thais hemsidor. Inget fungerar längre. Grymt irriterande...

Jag har en 2-4-1 bokning som jag för ett halvår sedan kunde välja plats via Lufthansa och Lot,
fanns inte de platser så jag kollade igen, nu går det inte och inte heller via Thai.
Några fler förslag?

Jag är ny här, men har, som så många andra läst ett tag innan. Tack för all ny kunskap, so far.

Jag har också haft problem med att välja säte på hemsidan trots EBG, ibland funkar det och ibland inte. Ett snabbt samtal till Customer Service löste dock problemet. Hoppas de får ordning på systemet snart!

Frågan är ju om sas vill att det ska vara såhär, alltså att det inte är något direkt fel. För som jag fattat det går det bara att välja plats via hemsidan när man bokat plus eller go i de fall man bokat och EBG numret lades in när man gjorde bokningen på sas.se eller i appen.

Jag har en 2-4-1 bokning som jag för ett halvår sedan kunde välja plats via Lufthansa och Lot,
fanns inte de platser så jag kollade igen, nu går det inte och inte heller via Thai.
Några fler förslag?

Jag har en bokning via telefon med SAS och Air China där inget går att ändra via hemsidan och telefongänget kunde bara seata mig på SAS flygningarna. Via Air Chinas amerikanska mobil site kunde jag dock komma åt allt, återstår att se om valen ligger kvar även framåt.

Jag mailade guld-supporten och bad dem välja platser åt mig i GO på några resor jag har framöver. Detta gick inte längre fick jag som svar - de kan (vill?) inte längre välja säten på förhand om resorna är bokade via resebyrå. Suck.

Toppen