Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Det är rimligt att om jag får ta med en gäst i fast track och vidare in i loungen att man sedan också kan boarda planet tillsammans. Det har varit märkligt att man får vara tillsammans ibland och inte alls vid andra tillfällen. Klar förenkling om samma regler gäller hela vägen genom resan!

Från Sas.se:
GOOD NEWS! PRIO BOARDING FOR GOLD/DIAMOND FRIEND OR FAMILY
2019-06-03

As of 4 June 2019 you as a Gold/Diamond member will be able to bring 1 guest or up to 4 family members when prio boarding.

This benefit is valid when your companion travels in the same booking as yourself. The boarding pass for your guest/family will automatically be upgraded as eligible for priority boarding.
Härligt! Då kan man äntligen få lite hjälp att forcera köttmuren när man reser med familjen.

När jag boardade flighten till Warszawa igår så var det nog nytt rekord i antal blockeringar för folk som försökte boarda när de inte hade rätt till det.
Ganska uppenbart att ”folk” inte förstår det här med zoner/grupper och de förstår inte heller varför displayen lyser illrött och vägrar släppa igenom dem.

När jag boardade flighten till Warszawa igår så var det nog nytt rekord i antal blockeringar för folk som försökte boarda när de inte hade rätt till det.
Ganska uppenbart att ”folk” inte förstår det här med zoner/grupper och de förstår inte heller varför displayen lyser illrött och vägrar släppa igenom dem.
En del förstår säkert inte men jag tror nog merparten mycket väl förstår att det inte är deras tur att boarda men chansar på att ingen säger något, vilket SAS historiskt sett knappast gjort heller men nu när tekniken säger stopp blir det skillnad.

Sk2047 SDL - ARN med fungerande prioboarding imorse! Ingen mur som var ivägen heller. Jag satt en bit ifrån och gick i ganska maklig takt fram utan att behöva trängas! Jag var nog nr 2 eller 3 ombord, så vet dock ej hur det gick sedan.

Arn-Ume

Funkade fint. Knappt så att någon bemödade sig att köra prio.
Väldigt få i Plus, så kanske folk har lärt sig att ta till sig information....eller så har BC fått fler läsare?

3e1ba0d43696d2255515b04183c8c3e9.jpg

98be3731693d4404e029b77fb325668e.jpg

e46685abd375111412fb6babdd4083a1.jpg

Sk1141 ARN - RNB. Jo, prioboarding fungerade med utrop och avvisning av någon som försökte ändå. Lite av en vägg blev det, men det var mest oroliga guld- och pluspassagerare som ställde sig lite väl tidigt. Blir väl en form av grupptryck när man är van att det inte skall fungera.

Toppen