Tror att vi klarade oss precis. Var rätt så turbulent vid take-off då tyfonen skulle dra in, men piloten på Asiana Airlines var mycket skicklig och manövrerade fint genom åskmolnen. Med risken att jag är off-topic så måste jag bara tillägga att servicen i businessclass på Asiana är grym, allt från bemötande till champagne och mat. Fick till och med påfyllning av champagne 20 min innan landning.
Har nu hunnit till Ronda (Andalusien / Spanien) i vår roadtrip genom södra Spanien.
Utsikten är från Catlonia Ronda, 4 stjärnor men väldigt prisvärt, fick en hel flaska Cava (Mosserat vin) och ett fruktfat bara för det faktum att jag var medlem i ”Catlonia Rewards” utan status eller dyl, dock fick man ca 10 % lägre pris…Vi blickar ut mot Plaza de Toros (tjurfäktnings- arenan) och de omkringliggande bergen plus den ”Nya bron”. Hett som i h..e ute, +38 grader och hotellets AC går på knäna. Vi var där i påskas och då var det minusgrader och snö…!!
I fredags bjöd Scandic Västerås på den här fina utsikten. Första natten som level 3, fick uppgradering till superior.
Smaskade i mig en lövbiff i restaurangen och delbetalade med den numera lite större checken.
Lämnade fru och barn på Arlanda (åkte på lite jobb tyvärr), de fick något bättre utsikt från sviten på våning 12 så det gick ingen nöd på dem:
Sista etappen i vår road-trip genom Andalusien, Malaga och det nya hotellet, Palacio Del Solecio, medlem i SLH. Perfekt placerat i Malagas historiska centrum. Hotellet är underbart bra! Utsikt från vår JR Suite, Palacio mot Calle de Granada och den gamla kyrkan.
Ny ö och nytt hotell, nu blir det Hotel Andreas på Agistri, haft sån fruktansvärd tur med att slippa höra och se britter på nästan två veckor… Nu sprack den turen och kommer nog inte bli många timmar vid poolen på detta hotellet!