Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Home2 Suites by Hilton Bowling Green, KY
62f5d8cf1d3c1a5d91b7495a6d394d4c.jpg

Klarade ni er ifrån tyfonen som är på g mot Seoul?
Tror att vi klarade oss precis. Var rätt så turbulent vid take-off då tyfonen skulle dra in, men piloten på Asiana Airlines var mycket skicklig och manövrerade fint genom åskmolnen. Med risken att jag är off-topic så måste jag bara tillägga att servicen i businessclass på Asiana är grym, allt från bemötande till champagne och mat. Fick till och med påfyllning av champagne 20 min innan landning.

Har nu hunnit till Ronda (Andalusien / Spanien) i vår roadtrip genom södra Spanien.
Utsikten är från Catlonia Ronda, 4 stjärnor men väldigt prisvärt, fick en hel flaska Cava (Mosserat vin) och ett fruktfat bara för det faktum att jag var medlem i ”Catlonia Rewards” utan status eller dyl, dock fick man ca 10 % lägre pris…Vi blickar ut mot Plaza de Toros (tjurfäktnings- arenan) och de omkringliggande bergen plus den ”Nya bron”. Hett som i h..e ute, +38 grader och hotellets AC går på knäna. Vi var där i påskas och då var det minusgrader och snö…!!

IMG_0619.jpeg

IMG_0613.jpeg

I fredags bjöd Scandic Västerås på den här fina utsikten. Första natten som level 3, fick uppgradering till superior.
Smaskade i mig en lövbiff i restaurangen och delbetalade med den numera lite större checken.

Screenshot 2024-07-27 at 22.25.48.png

Lämnade fru och barn på Arlanda (åkte på lite jobb tyvärr), de fick något bättre utsikt från sviten på våning 12 så det gick ingen nöd på dem:

Screenshot 2024-07-27 at 22.27.45.png
:

Sista etappen i vår road-trip genom Andalusien, Malaga och det nya hotellet, Palacio Del Solecio, medlem i SLH. Perfekt placerat i Malagas historiska centrum. Hotellet är underbart bra! Utsikt från vår JR Suite, Palacio mot Calle de Granada och den gamla kyrkan.

IMG_0857.jpeg

Toppen