Posta din utsikt! (Hotell)

Ricci skrev:Klarade ni er ifrån tyfonen som är på g mot Seoul?Klicka för att utvidga...
Tror att vi klarade oss precis. Var rätt så turbulent vid take-off då tyfonen skulle dra in, men piloten på Asiana Airlines var mycket skicklig och manövrerade fint genom åskmolnen. Med risken att jag är off-topic så måste jag bara tillägga att servicen i businessclass på Asiana är grym, allt från bemötande till champagne och mat. Fick till och med påfyllning av champagne 20 min innan landning.

Har nu hunnit till Ronda (Andalusien / Spanien) i vår roadtrip genom södra Spanien.

Utsikten är från Catlonia Ronda, 4 stjärnor men väldigt prisvärt, fick en hel flaska Cava (Mosserat vin) och ett fruktfat bara för det faktum att jag var medlem i ”Catlonia Rewards” utan status eller dyl, dock fick man ca 10 % lägre pris…Vi blickar ut mot Plaza de Toros (tjurfäktnings- arenan) och de omkringliggande bergen plus den ”Nya bron”. Hett som i h..e ute, +38 grader och hotellets AC går på knäna. Vi var där i påskas och då var det minusgrader och snö…!!

https://www.businessclass.com/forum/attachments/img_0619-jpeg.155390/

https://www.businessclass.com/forum/attachments/img_0613-jpeg.155391/

I fredags bjöd Scandic Västerås på den här fina utsikten. Första natten som level 3, fick uppgradering till superior.

Smaskade i mig en lövbiff i restaurangen och delbetalade med den numera lite större checken.

screenshot-2024-07-27-at-22-25-48-png.155398

Lämnade fru och barn på Arlanda (åkte på lite jobb tyvärr), de fick något bättre utsikt från sviten på våning 12 så det gick ingen nöd på dem:

screenshot-2024-07-27-at-22-27-45-png.155399

:

Sista etappen i vår road-trip genom Andalusien, Malaga och det nya hotellet, Palacio Del Solecio, medlem i SLH. Perfekt placerat i Malagas historiska centrum. Hotellet är underbart bra! Utsikt från vår JR Suite, Palacio mot Calle de Granada och den gamla kyrkan.

img_0857-jpeg.155436

011430121 skrev:Grabbar, hur var läget på det hotellet, jag har bokat DT och det känns dyrt 4200kr natten fördelen att det ligger mitt i stanHampton Inn är mer än 50 % billigarevad betalade i för parkering.Klicka för att utvidga...

Ok läge. Ca 30 min promenad in till barerna på Broadway.

Klassiskt Hampton, lite slitet, ok frukost.

Parkering $25 på hotellets parkering.

Vi betalade $188 för ett Double Queen (lördag-söndag)

Vi byter till ett annat Hampton längre ner på gatan idag. Kan återkomma med utlåtande.

Martin Gren skrev:Ok läge. Ca 30 min promenad in till barerna på Broadway.Klassiskt Hampton, lite slitet, ok frukost.Parkering $25 på hotellets parkering.Vi betalade $188 för ett Double Queen (lördag-söndag)Vi byter till ett annat Hampton längre ner på gatan idag. Kan återkomma med utlåtande.Klicka för att utvidga...

//uploads.tapatalk-cdn.com/20240728/4a7c62f7daa6a36b2fac1df6c0971782.jpg

Hampton Inn & Suites Elliston Place Nashville, TN

Något trevligare hotell, men lite längre från Broadway. Samma pris för parkering.

På plussidan så ringer de i en liten klocka när man checkar in som HHD //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji2.png

Balkan bonanza continues...

Utsikt från Intercontinental Ljubljana. Blev låg våning denna gång, dock executive suite, så inte dumt alls. Väldigt trevligt hotell.

pxl_20240727_120107281-jpg.155494

Utsikten från restaurangen vid frukost är en smula mer slående...

pxl_20240729_064430599-jpg.155495

Back