Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

staff

Medlem
Lyckades hitta 2 platser i Etihad First Apartments och slog till direkt. Overforde delvis poang fran mitt Australiska Amex Platinum Edge som jag anda maste saga upp snart da jag inte vill betala arsavgiften for att halla poangen vid liv. En kul grej att overraska flickvannen med nar vi ska till Sverige over julen. Nu ska man bara sy ihop resten av resan fran SIN och tillbaka fran Skandinavien...

Antal Passagerare
:
2
Bonusprogram: Virgin Australia, AAdvantage, BAEC
Flygbolag: Etihad, British Airways
Kabinklass: First Apartments, Club Europe
Avreseort: AUH
Destination: CPH
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 71,700 (VA), 40,000 (AA), 5,000 (BA)
Skatter&avgifter (per person): AUD ~$250
När: December
Bokad: Mars


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

jerixon

Medlem
Efter en lång operation och rehab tid så tycker jag att jag var värd att satsa på en First med Lufthansa så bokade om lite för att ha optimalt utgångsläge för min rutt.
Blev hemresa direkt till Linköping också så slipper transfer från ARN sent på kvällen, alltid ett plus!
Får en natt hos polaren i Houston för lite BBQ och öl och kan hämta lite golfutrustning som står där och väntar :)
Hoppas som sagt på att boka om mina C-segment med Lufthans till F 14 dagar innan avgång.
Vore väldigt trevligt att fira nytt jobb och en lyckad operation med en F-tur på 747-8 och A380 med LH.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa, United,
Kabinklass: C
Avreseort: Linköping T/R
Destination: Minneapolis
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 55000
Skatter&avgifter (per person): 3650:-
När: Påsk
Bokad:010316


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nu blev det så att polaren i USA jag skulle möta upp i Houston gick och köpte sig ett hus och flyttar in straxt innan påsk. Blev en ombokning för resa till min gamla hemstad Minneapolis istället för NHL och NBA helg samt shopping på Mall of America + lite umgänge med bästa vännerna...

Bokade av gamla resa så slapp ombokningsavgift.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa, United, Turkish Airlines
Kabinklass: C
Avreseort: Linköping med retur till Stockholm
Destination: Minneapolis
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 55000
Skatter&avgifter (per person): 3500:- exakt
När: Påsk
Bokad: 120116
 

Swisser

Medlem
Lyckades hitta 2 platser i Etihad First Apartments och slog till direkt. Nu ska man bara sy ihop resten av resan fran SIN och tillbaka fran Skandinavien...

Antal Passagerare
:
2
Bonusprogram: Virgin Australia, AAdvantage, BAEC
Flygbolag: Etihad, British Airways
Kabinklass: First Apartments, Club Europe
Avreseort: AUH
Destination: CPH
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 71,700 (VA), 40,000 (AA), 5,000 (BA)

Grattis till EY-bokningen!
Av ditt inlägg framgår ej hur du använt dina 71.7k miles från Virgin Australia och dina 5k BAEC Avios? Dina 40k AA miles förstår jag att du har satt in på sträckan AUH-LHR-CPH.
 

staff

Medlem
Grattis till EY-bokningen!
Av ditt inlägg framgår ej hur du använt dina 71.7k miles från Virgin Australia och dina 5k BAEC Avios? Dina 40k AA miles förstår jag att du har satt in på sträckan AUH-LHR-CPH.
AUH-LHR: 71,700 VA miles (varav 24,000 miles overfordes fran Amex Membership Rewards)
LHR-CPH: 5,000 Avios + cash (typ 1100 SEK om jag minns ratt)
 

Swisser

Medlem
Tack för svaret staff!
Du har angett att du har bokat oneway, vilket förvillade mig. Jag antar att du har använt Virgin Australia + BAEC åt ena hållet (AUH-LHR-CPH) och AAdvantage åt andra hållet (CPH-LHR-AUH). Är det korrekt? Jag har ingen erfarenhet eller kännedom om Virgin Australia, men det går alltså att boka EY-flights via deras bonusprogram?
 

staff

Medlem
Tack för svaret staff!
Du har angett att du har bokat oneway, vilket förvillade mig. Jag antar att du har använt Virgin Australia + BAEC åt ena hållet (AUH-LHR-CPH) och AAdvantage åt andra hållet (CPH-LHR-AUH). Är det korrekt? Jag har ingen erfarenhet eller kännedom om Virgin Australia, men det går alltså att boka EY-flights via deras bonusprogram?
Sorry, det är enkelresa för två personer. Två separata biljetter, en bokad med AA och en med VA+BA.

Etihad är Virgin Australia's (näst) största delägare och deras största partner. Awardresor med EY kostar t.ex. lika många miles som med VA, medan uttagsnivåerna är högre för andra partners. Du kan boka EY awards direkt online i VA's sökmotor.
 
Last edited:

kexxcream

Medlem
Bilresan har ändrat sig pga. att polaren fick ett nej vilket var helt okej. Avbokade resan och bokade om med en annan medpassagerare. Lyckades välja bort UA också och plocka in TK i stället från Chicago via Istanbul (övernattning vilket är trevligt). Tack @Jonas C för tipset! Ny bokning enligt nedan:

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS/Turkish Airlines
Kabinklass: Plus/Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: Tur / Retur
Antal poäng (per person): 55 000 (2-4-1 Amex)
Skatter&avgifter (per person): 2240 SEK
När: juli-augusti 2016
Bokad: 3 mars 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bilresan hoppar jag över och bilar runt Chicago området i stället. Dels för att det kostade för mycket att hyra NYC-ORD och dels för att sådana bilhyror inkluderar utöver hyrpriset även en $300 envägsavgift. Fanns inga awards mellan NYC och ORD med UA. Blir att avvakta eller fixa det med awardbiljetter (när platser släpps), med betalda biljetter eller via annat bonusprogram (exempelvis Aegean).

Ska bli kul att testa TK's 777-300ER från ORD-IST i C.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: Aegean Airlines Miles+Bonus
Flygbolag: ANA
Kabinklass: Business
Avreseort: Taipei
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng (per person): 21.000 miles
Skatter&avgifter (per person): ca 53 EUR (inkl. bokningsavgift 20 EUR)
När: mars 2016
Bokad: mars 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Min första Aegean Airlines MIles+Bonus bokning.
Väldigt smidigt att prata med personalen. Han som svarade påminde mig om dem som jobbade på bmi Diamond Clubs call centre i Pune, Indien.

Låg skatter&avgifter tack vare att ANA debiterar väldigt lite YQ (som inte är bränsletillägget, utan flygförsäkring).
 
Last edited:

Swisser

Medlem
Klart prisvärd bokning Dr. Miles!
Förvånansvärt bra value for money. Sträckan du flyger i business TPE-NRT-SIN, ca 4700 miles är ju nästan lika lång som att flyga HEL-HKG, ca 4900 miles. Om Aegean Airlines Miles+Bonus hade tillåtit en stopover så hade det varit oslagbart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen