Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, United
Kabinklass: Plus, Business, Economy, Business, Plus
Avreseort: ARN
Destination: DFW
Enkelresa eller Tur&retur: T&R, Open Jaw
Antal poäng (per person): 55000 (amex 50%)
Skatter&avgifter (per person): ca 2000kr
När: Sep 2016
Bokad: Jan 2016 (uppdatead Feb 2016)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Inte lätt att hitta bonusresor till DFW när man inte har flexibla datum och det är högsäsong. Fick bli open jaw til IAH då det är helt tomt på bonusplatser IAH-DFW de dagarna. Med lite tur öppnar något så man kan ändra,annars får det bli hyrbil. Tyvärr economy från DFW-ORD än så länge, hoppas på att något öppnar där också. Blev åtminstone Dreamliner från London och nya SAS business hem från Chicago.

Sådärja, då hade det öppnat sig en plats på IAH-DFW. Economy enbart, men det är bara en timme.

Det dök även upp en plats på direktflyget ORD-ARN. Tallinn klarade inte av att boka den (de såg den när de gjorde nya bokningar, men inte om de gjorde en ändring). Mailade Diamond-supporten och de fick samma fel, men de kontaktade "platskontrollen" som kunde lägga in den bokningen. Sedan en vända till med Tallinn för att ta bort ORD-CPH-ARN-delen (jag hade båda i bokningen) och biljettera, och nu är jag på direktflyget. Mycket bra hanterat av Diamond-supporten igen, som inte bara gav upp vid "computer says no".

58kr extra för att lägga på första benet, 96kr tillbaka för att ta bort CPH. Bara en ombokningsavgift trots att de gjorde två olika ombokningar, eftersom det var "deras fel" att den första inte funkade.


Då var det bara att vänta på att United öppnar något i First på DFW-ORD...
 

Impendill

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS/Thai/Lufthansa
Kabinklass: Business/First/Economy
Avreseort: Göteborg
Destination: Phnom Penh
Enkelresa eller Tur&retur: Tur / Retur
Antal poäng (per person): 140 000 (2-4-1 Amex)
Skatter&avgifter (per person):5258 SEK
När: 6-25 Juni 2016
Bokad: 25 februari 2016

map.gif


GOT-CPH SK Plus
CPH-CDG SK Plus
CDG-BKK TG First
BKK-PNH TG Economy
PNH-BKK TG Economy
BKK-LHR TG First
LHR-FRA LH Business
FRA-GOT LH Business

SAS-agenten rörde till bokningen och bokade in oss i fel kabinklass på longhaul-flighterna (C istället för F). När Tallin tog över för att applicera 2-4-1 i bokningen drog de endast poäng för C. Biljetterna är utställda så det återstår att se om de hör av sig och vill ha fler poäng:)
 

Swisser

Medlem
Grattis till bokningen!
Klart bra pris! Endast 60k miles oneway F med LH. Det verkar som Miles&Bonus har några bra sweetspots.
Var det svårt att hitta tillgång i F och hur enkelt/svårt är det att boka via Aegean Miles&Bonus?
 

MartinH

Medlem
Grattis till bokningen!
Klart bra pris! Endast 60k miles oneway F med LH. Det verkar som Miles&Bonus har några bra sweetspots.
Var det svårt att hitta tillgång i F och hur enkelt/svårt är det att boka via Aegean Miles&Bonus?
Sweetspots med Aegean är enligt mig:
EU - Nordamerika i C och F
intra-Nordamerika (inkl. Karibien) i C
intra-Asien i C
Största nackdelen är att man bara kan ha 2 segment.

Aegeanagenter brukar vara bra, men man får givetvis mata dom med de flyg man vill ha. Snabbast telefonbokningarna av alla bolag jag använt.

Jag hade först en bokning på g, MUC-ICN-LAX, med Lufthansa F och Asiana F, alltså EU till Nordamerika via Asien. Efter att agenten sa att det skulle kosta 60000 miles så gick jag på små moln i några minuter medans jag väntade på bekräftelsemailet. Sen ringde han upp och sa att systemet hade snappat upp fulingen jag försökte mig på... :oops:
Ja ja, det var värt ett försök i alla fall. Hade blivit en snygg RTW på 50 timmar i så fall, GOT-MUC-ICN-LAX-ARN-GOT :)
 

Swisser

Medlem
Det hade ju inte varit illa om MUC-ICN-LAX hade gått igenom, men jag tycker att du har fått en bra bokning ändå.
Max 2 segment är ju en klar nackdel.
Hur är det med stopovers? Har man rätt till det eller är det max 24h transfertid som gäller?
 

palmen

Moderator
Det hade ju inte varit illa om MUC-ICN-LAX hade gått igenom, men jag tycker att du har fått en bra bokning ändå.
Max 2 segment är ju en klar nackdel.
Hur är det med stopovers? Har man rätt till det eller är det max 24h transfertid som gäller?
Som med alla andra awards, enbart upp till 24h stopp. Att bara få göra 2 legs kan ställa till det rejält med Aegean som sagt.
 

AntonL

Medlem
Flygbolag: SAS, Thai Airways, Lufthansa
Kabinklass: First Class
Avreseort: Kalmar, KLR
Destination: Koh Samui, SUM
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 95 000 (AMEX 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3898 SEK
När: Mars 2016
Bokad: Februari 2016
KLR - ARN - CDG - BKK - SUM // Open Jaw // BKK - MUC - ARN - KLR
Vi kommer, 14 dagar innan avresa, göra vad vi kan för att få till LH F båda eller i alla fall ena vägen.

Denna har nu bokats om till:
KLR-ARN-FRA-HND-BKK-USM // Open Jaw // BKK-MUC-ARN-KLR.

First first blir alltså i Lufthansa för mig och tjejen! Nu ska man bara behöva gå och vänta i 2 veckor :)
 

perhording

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Swiss och Turkish
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Sao Paulo
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 70000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 4666 kr
När: dec 2016
Bokad: februari 2016

Business på alla flighter, trots att varken United eller ANA visade tillgänglighet i C på sista benet IST-ARN.
Swiss nya 777 på utresan och Turkish på hemresan. Drygt 10h layover i Istanbul vilket borde betyda att Turkish står för hotellrum.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

jerixon

Medlem
Bonusprogram: Flying Blue
Flygbolag: KLM
Kabinklass: Economy
Avreseort: Linköping
Destination: Barcelona
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 23.000
Skatter&avgifter (per person): 60 euro
När: Juni
Bokad: 2016-03-01


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Blir ett besök i Barcelona en långhelg. Hade lite miles som låg och smidigt att flyga från Linköping och spara drygt 2000kr jämfört med betald biljett :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen