Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

henrik l

Medlem
Bonusprogram: Lifemiles
Flygbolag: Air India
Kabinklass: C+F
Avreseort: Colombo
Destination: London
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 60 000
Skatter&avgifter (per person): 90 USD
När: Juli -16
Bokad: Mars -16

CMB-DEL C
DEL-LHR F

Kommer att hamna i Colombo på hemvägen på årets sommarresa och funderade på hur jag skulle ta mig vidare. AI står ju på min F lista nu fick jag se lediga platser, då var det bara att slå till:p Förväntningarna är inte så uppskruvade:rolleyes:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

JohanA

Medlem
Problemet är dock, det känns lite bortkastade poäng när man flyger nattflyg (avgång kl. 01:50 eller 03:30) från Indien i First class.
Om det hade varit åt andra hållet, hade det varit ett bra värde.
Förstår inte alls vad du menar med bortkastade poäng? Eftersom award redan är bokad i F. Dessutom kan man ta en heldag i FCL/FCT på vägen till London. Dessutom är F ett måste på Lufthansa för att kunna sova bra. C-stolen är fruktansvärt trång, speciellt för överkroppen.
 

Dr. Miles

Expert
Förstår inte alls vad du menar med bortkastade poäng? Eftersom award redan är bokad i F. Dessutom kan man ta en heldag i FCL/FCT på vägen till London.
Air India flight är dagflyg till London och Lufthansa flight är nattflyg med ankomst till Frankfurt/München tidigt på morgonen.
Därför anser jag att det är bortkastade poäng att flyga i First class. Om jag skulle flyga sådant nattflyg, skulle jag flyga i Business class.

Och du får inte glömma att man inte får välja vilken routing som helst med LifeMiles. @henrik l startar resan från Colombo, inte från Delhi.
 

JohanA

Medlem
Air India flight är dagflyg till London och Lufthansa flight är nattflyg med ankomst till Frankfurt/München tidigt på morgonen.
Därför anser jag att det är bortkastade poäng att flyga i First class. Om jag skulle flyga sådant nattflyg, skulle jag flyga i Business class.

Och du får inte glömma att man inte får välja vilken routing som helst med LifeMiles. @henrik l startar resan från Colombo, inte från Delhi.
Det där med poängen förstår jag dock inte. Dock är det tydligt att du och jag har olika prioriteringar om sömn. :)
 

SvartMjolk

Medlem
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Sas, Air New Zealand, Thai, Turkish
Kabinklass: Plus, Business
Avreseort: Göteborg
Destination: Auckland/Fiji/Sydney/Melbourne
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 90 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): Cirka 5 400 SEK
När: Oktober 2016
Bokad: Mars 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Inte helt nöjd med hemresan då jag gärna hade sett ett segment med Singapore Airlines i alla fall. Fick tyvärr inte byta i både Singapore och Bangkok så fick skippa den tanken helt då det inte fanns något ledigt alls från Singapore till Europa. Eventuellt dyker det upp reward på sträckan Auckland - Nadi senare, då kommer jag försöka knipa den också.
 

JohanA

Medlem
Iom att du har CPH-PVG på utresan så är det väldigt svårt (omöjligt?) att få in SQ på returen då du inte får ha transfer i annan zon på utresa och hemresa. Du bör med andra ord inte röra bokningen då du redan har transfer i BKK som är i samma zon som SIN.

En annan liten kosmetisk detalj, det är award... tyvärr icke reward. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen