Glenn E
Medlem
Jag har också en sådan EB bokning med 3 ben åt ena hållet och 5 ben åt det andra hållet.Fem legs dit? Intressant och kul att se att det godkändes. Underlättar en del!
Jag har också en sådan EB bokning med 3 ben åt ena hållet och 5 ben åt det andra hållet.Fem legs dit? Intressant och kul att se att det godkändes. Underlättar en del!
Det är faktiskt bara 4 formella legs, för det är mellanlandning och byte av plan i CLO, fast samma flightnummer hela sträckan.Fem legs dit? Intressant och kul att se att det godkändes. Underlättar en del!
Bonusprogram: AAdvantage
Flygbolag: Qatar Airways, Etihad Airways, American Airlines
Kabinklass: C & F
Avreseort: Stockholm
Destination: Miami
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 130 000 (40 000 + 90 000) x2
Skatter&avgifter (per person): 564sek x2
När: Augusti 2016
Bokad: Januari 2016
![]()
Första delen av en sommarresa. Bokad som två separata AAdvantage resor (ARN-DOH-AUH-MLE och MLE-AUH-JFK-MIA), men lägger in som en resa här. Ska senare vidare ner mot Sydamerika, även det med AA miles, för att sedan boka in Star Alliance enkelresa tillbaka till Stockholm. Inte hittat något riktigt mustigt där än så sökandet fortsätter...
QR170 ARN-DOH B787 C
QR1056 DOH-AUH A332 F
EY278 AUH-MLE A320 C
EY279 MLE-AUH A320 C
EY103 AUH-JFK A380 F
AA2382 JFK-MIA B757 F
Grym bokning men hur fick du till SQ F?Har nu ändrat min bokning som först gjordes i Oktober.
Detta är ändring nummer 2 efter att nya flyg möjligheter tillkommit.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: ANA, Lufthansa, Thai, Singapore Airlines
Kabinklass: 4 Första klass och 4 Business klass.
Avreseort: Manila open jaw till Jakarta
Destination:Göteborg
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 95 000 med en 241
Skatter&avgifter (per person): 2209 SEK + ändringsavgifter på 300 SEK (Lågt pga att resan börjar i Manila)
När: Augusti 2016 - December 2016
Bokad: Oktober 2015
Ändrad: Januari 2016 och Februari 2016
NH203, NH224 TG661 samt SQ958 i första klass.
8 timmar i Tokyo med tillgång till ANA Suite lounge.
Valde Thai mellan Bangkok och Singapore för att få tillgång till Thai Första klass lounge i Bangkok där jag har 14 timmar.
Det blir nog ett besök inne i Bangkok också.
I Singapore är jag 14 timmar över natten med tillgång till The Private Room.
Dagen efter blir det ju SQ958 till Jakarta i första klass.
I Singapore tar jag in på transfer hotellet i terminal 1 som har pool.
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
SQ F intra-Asien går att boka med EuroBonus, dvs på de allra kortaste sträckorna.Grym bokning men hur fick du till SQ F?
Även fast det är en 777-ER?SQ F intra-Asien går att boka med EuroBonus, dvs på de allra kortaste sträckorna.
Tveksam faktiskt. Business går att boka på 77W och A380 intra-Asien numera, men osäker om det även gäller First. Non-ER funkar definitivt.Även fast det är en 777-ER?