Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

Unicornone

Medlem
Håller lite lägre profil,
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: C
Avreseort: ARN
Destination:LAX
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 100k (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 310kr
När: 6/5-16/5 2016
Bokad: Februari
 

sepbemi

Medlem
Bonusprogram: AAdvantage
Flygbolag: BA, JL, QF
Kabinklass: BC, FC
Avreseort: ARN
Destination: SYD
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 160.000
Skatter&avgifter (per person):ca 3.000 kr
När: sept-16
Bokad: febr-16


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ringde och satte ovanstående bokning på hold, kommer med största sannolikhet att boka av en resa till BOM vilket ger ett poängsaldo på drygt 160.000 poäng som måste brännas!
Om jag biljetterar resan blir det premiär i JL FC och QF FC, totalt nästan 44 timmar i FC, dvs 3.600 AA poäng per FC-timme (är det inte korrekt att räkna så?)
Billiga skatter och avgifter om jag hörde rätt?

Även om jag behåller resan till BOM och därmed är tvungen att köpa poäng kanske det är värt 3.500 USD för denna bokning?

Nu biljetterad och klar, skatter och avgifter på endast 2.341 sek vilket jag tror är all-time low för mig på en t/r FC.
 

Jonas C

Medlem
En sjuk @bnr satte käppar i hjulet för vår planerade Lufthansa First Class weekend till Mexico City. Så jag fick återgå till ursprungsplanen för helgen, vilket var en tur till Frankfurt. Det sved lite grann att boka SAS GO för ett högre pris än PLUS då jag var bokad på samma flyg tidigare. Men men, shit happens.

Bonusprogram
: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: SAS GO
Avreseort: Arlanda
Destination: Frankfurt
Enkelresa eller Tur&retur: Tur / Retur
Antal poäng (per person): 20000
Skatter&avgifter (per person): 700kr
När: Imorgon (25 Feb 2016)
Bokad: Idag (24 Feb 2016)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Impendill

Medlem
Idag blev det minst sagt rörigt när jag skulle boka en 2-4-1 till Kambodja med Eurobonus.

Ringde Tallin som hjälpte mig att hitta platstillgång via BKK i F och sedan till PNH i M. Det gick inte att boka och agenten kunde inte förstå varför.

Senare insåg hon att vouchern började gälla först i morgon. Konstigt med tanke på att den triggades i lördags och att hon kunde se den, men men.
Hon bad mig ringa en lokal SAS-agent och boka där så att hon skulle kunna ta över bokningen i morgon och applicera vouchern.

Jag ringde 0770-727727 men agenten kunde inte prissätta då jag enligt honom inte fick blanda olika bokningsklasser. Jag bad honom kolla upp det med någon som visste och han återkom då med att jag inte tilläts att flyga economy på en av sträckorna när de andra var i business samt first.
Jag bad honom kolla med en annan kollega och han kom då tillbaka med svaret att det gick. Han fixade allt (enligt honom själv) och jag fick en referens.

När jag tog upp bokningen på SAS.se så visade det sig att han hade bokat business class på longhaul-flygen varpå jag ringde tillbaka för att boka F och fick prata med en annan agent som sa att man inte kunde boka Star Alliance-resor genom dem och kopplade mig till Finland?!

Jag la på och ringde en sista gång och fick då prata med en 3:e agent som hävdade att jag inte fick boka first class! Efter att ha förklarat för honom att jag nyss var hemkommen från en EB-award från Oceanien i first så ändrade han långflygen till F.

Den är inte biljetterad ännu men det får Tallin hjälpa mig med i morgon. Snacka om att det är skillnad på service och kunskap.

Vad håller SAS på med egentligen? Ska man kontakta någon ansvarig för kundtjänsten och tala om detta för?
 
Idag blev det minst sagt rörigt när jag skulle boka en 2-4-1 till Kambodja med Eurobonus.

Ringde Tallin som hjälpte mig att hitta platstillgång via BKK i F och sedan till PNH i M. Det gick inte att boka och agenten kunde inte förstå varför.

Senare insåg hon att vouchern började gälla först i morgon. Konstigt med tanke på att den triggades i lördags och att hon kunde se den, men men.
Hon bad mig ringa en lokal SAS-agent och boka där så att hon skulle kunna ta över bokningen i morgon och applicera vouchern.

Jag ringde 0770-727727 men agenten kunde inte prissätta då jag enligt honom inte fick blanda olika bokningsklasser. Jag bad honom kolla upp det med någon som visste och han återkom då med att jag inte tilläts att flyga economy på en av sträckorna när de andra var i business samt first.
Jag bad honom kolla med en annan kollega och han kom då tillbaka med svaret att det gick. Han fixade allt (enligt honom själv) och jag fick en referens.

När jag tog upp bokningen på SAS.se så visade det sig att han hade bokat business class på longhaul-flygen varpå jag ringde tillbaka för att boka F och fick prata med en annan agent som sa att man inte kunde boka Star Alliance-resor genom dem och kopplade mig till Finland?!

Jag la på och ringde en sista gång och fick då prata med en 3:e agent som hävdade att jag inte fick boka first class! Efter att ha förklarat för honom att jag nyss var hemkommen från en EB-award från Oceanien i first så ändrade han långflygen till F.

Den är inte biljetterad ännu men det får Tallin hjälpa mig med i morgon. Snacka om att det är skillnad på service och kunskap.

Vad håller SAS på med egentligen? Ska man kontakta någon ansvarig för kundtjänsten och tala om detta för?
Mejla diamond eller gold-supporten och berätta. Kanske kan det leda till någon förbättring framöver...

Jag fick för övrigt frågan en gång när jag skulle boka av en award (bästa tillgång på SAS): -Vill du få tillbaka poängen eller vad den kostade i pengar? :)
 

kexxcream

Medlem
Kort bilsemester till USA (New York-Chicago). Vi får se om polaren lyckas få det godkänt hemma hos sig. Boka först och fråga sen är numera en vedertagen konvention.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS/United
Kabinklass: Plus/Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: Tur / Retur
Antal poäng (per person): 55 000 (2-4-1 Amex)
Skatter&avgifter (per person): 1767 SEK
När: juli-augusti 2016
Bokad: 25 februari 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Förhoppningsvis släpper SAS biljetter i C så att man kan flyga direkt tillbaka till Köpenhamn. Nuvarande rutt är: CPH-ARN-EWR-ORD-FCO-CPH.
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa/Thai
Kabinklass: Business/First
Avreseort: Göteborg
Destination: Manila
Enkelresa eller Tur&retur: Tur / Retur
Antal poäng (per person): 95 000 (2-4-1 Amex)
Skatter&avgifter (per person): 6000 SEK
När: 3-16 Mars 2016
Bokad: 25 februari 2016

GOT-FRA Business
FRA-BKK Business
BKK-MNL Business

MNL-BKK Business
BKK-MCL First
MUC-GOT Business
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa/Thai
Kabinklass: Business/First
Avreseort: Göteborg
Destination: Manila
Enkelresa eller Tur&retur: Tur / Retur
Antal poäng (per person): 95 000 (2-4-1 Amex)
Skatter&avgifter (per person): 6000 SEK
När: 3-16 Mars 2016
Bokad: 25 februari 2016

GOT-FRA Business
FRA-BKK Business
BKK-MNL Business

MNL-BKK Business
BKK-MCL First
MCL-GOT Business
Var är MCL?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen