Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

jerixon

Medlem
Trots många businesskampanjer till Houston så kan jag inte riktigt bestämma mig för om jag ska flyga KLM/Air France t/r så jag säkrade upp med en award bokning då flygtiderna var utmärkta och värdet för biljetten bra över påsk.
Kommer inte kunna resa lika mycket i år så bränner en av mina amex 2for1 också.


Blir roligt att testa A380 även om många säger den är opersonling och ska bli trevligt att åter besöka CIP lounge i Istanbul samt äta deras trevliga mat ombord.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa / Turkish Airlines
Kabinklass: C
Avreseort: ARN
Destination: IAH
Enkelresa eller Tur&retur: Tur / Retur
Antal poäng (per person): 55.000 Amex 2for1
Skatter&avgifter (per person): 4140 sek
När: Påsk 2016
Bokad: 020116


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nu blev det så att polaren i USA jag skulle möta upp i Houston gick och köpte sig ett hus och flyttar in straxt innan påsk. Blev en ombokning för resa till min gamla hemstad Minneapolis istället för NHL och NBA helg samt shopping på Mall of America + lite umgänge med bästa vännerna...

Bokade av gamla resa så slapp ombokningsavgift.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa, United, Turkish Airlines
Kabinklass: C
Avreseort: Linköping med retur till Stockholm
Destination: Minneapolis
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 55000
Skatter&avgifter (per person): 3500:- exakt
När: Påsk
Bokad: 120116


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Jag avbokade ovanstående, och bokade en ny. Det var lite kallt i New York så klämmer in ett par dagar i Miami också. Och så First åt båda hållen.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, United, SAS
Kabinklass: GOT-FRA (LH Business) -DUS (LH Business) -EWR (LH First) -FLL (UA "First"), EWR-DUS (LH First) -CPH (SK Plus) -GOT (SK Plus)
Avreseort: Göteborg
Destination: Fort Lauderdale, New York
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur/Open jaw
Antal poäng (per person): 150 000 (som blir 75 000 med Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 4 222 kr
När: jan 2016
Bokad: jan 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det slog mig just; får jag tillgång till förstaklassloungen vid ankomst i DUS från EWR när jag reser vidare med SAS? Kanske gjorde bort mig vid bokningen... :(

Ok tack, jag bokar om sista biten!

Jag får boka om den imorgon! :)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, United, SAS
Kabinklass: GOT-FRA (LH Business) -DUS (LH Business) -EWR (LH First) -FLL (UA "First"), JFK-MUC (LH First) -FRA (LH Business) -GOT (LH Business)
Avreseort: Göteborg
Destination: Fort Lauderdale, New York
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur/Open jaw
Antal poäng (per person): 150 000 (som blir 75 000 med Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 6 424 kr + 150 kr ombokningsavgift. Edit: När jag fick bekräftelsen så var skatter & avgifter istället på 5 273 kr per person, + ombokningsavgiften.
När: jan 2016
Bokad: jan 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nuså, sista ombokningen gjord. Testar alla tre av Lufthansas First-hubbar i Tyskland.
4,5 h i FCT i FRA på ditvägen, 1 h i DUS. Och på hemvägen så hinns det med att se hur LH har arrangerat det för First på JFK, drygt två timmar i FCL i MUC, och 5,5 h i FCT i FRA på hemvägen. Det gäller ju att ha gott om tid mellan flygen ifall det skulle bli försenat någonstans, right? :)
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, United, SAS
Kabinklass: GOT-FRA (LH Business) -DUS (LH Business) -EWR (LH First) -FLL (UA "First"), JFK-MUC (LH First) -FRA (LH Business) -GOT (LH Business)
Avreseort: Göteborg
Destination: Fort Lauderdale, New York
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur/Open jaw
Antal poäng (per person): 150 000 (som blir 75 000 med Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 6 424 kr + 150 kr ombokningsavgift
När: jan 2016
Bokad: jan 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nuså, sista ombokningen gjord. Testar alla tre av Lufthansas First-hubbar i Tyskland.
4,5 h i FCT i FRA på ditvägen, 1 h i DUS. Och på hemvägen så hinns det med att se hur LH har arrangerat det för First på JFK, drygt två timmar i FCL i MUC, och 5,5 h i FCT i FRA på hemvägen. Det gäller ju att ha gott om tid mellan flygen ifall det skulle bli försenat någonstans, right? :)

Skön bokning! Tror du kommer ha det riktigt gött både på flygen och på plats :)
 

ARN-FRA

Medlem
Eurobonus:
Thai:
I:
Arlanda:
Phuket, Thailand:
Tur&retur:
160.000 poäng som blir 80.000 med AMEX 2-4-1 (per person):
SEK 4.182 (per person):
13/3/2016-30/3/2016:
5/1/2016:
Infoga routingmap i inlägget:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vet någon vilken kabinklass som motsvaras av I på thai? Det ska var business enligt Eurobonus, men vad kallar Thai den för?

Man hade kanske kunnat hitta First via FRA eller ZRH, men vi prioriterade direktflyg.
 

ARN-FRA

Medlem
Du har säkert rätt. Hela min "Activity" har försvunnit på Eurobonus-kontot i samband med bokningen, så jag gissade på det antal poäng som ungefär saknas.

Royal silk, alltså?
 

karho

Medlem
Bonusprogram: BAEC
Flygbolag: British Airways
Kabinklass: Club Europe
Avreseort: Stockholm Arlanda
Destination: London Heathrow
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng: 8500 Avios
Skatter&avgifter: 678 SEK (156 SEK i skatter/avgifter, 522 SEK cash - betalade med en mix av Avios och Cash)
När: 16JAN16
Bokad: 13JAN16

Det här är en backupbokning till min befintliga bokning med SAS samma sträcka ungefär samma tid. Om SAS-flighten av någon anledning blir inställd på lördag morgon har jag denna biljett som backup. Har en separat bokning vidare från London senare samma dag som jag absolut inte vill missa (på sep. biljett) så känner mig lugnare med både hängslen och livrem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen