Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Då var det dags för årets första resa/bonusresa - snabba ryck blev det också:

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, ANA, SAS
Kabinklass: First/Business/Economy
Avreseort: STOCKHOLM
Destination: DENPASAR (Bali, Radisson Nusa Dua bokat för pengar 3.600 SEK resp 135k poäng, 7+9 dygn)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): Ähumm... 190.000 tror jag det ska vara... eller... hur är det nu... formelsamlingen säger F=C... :p:);)
Skatter&avgifter (per person): 5.280 SEK (LH-flighterna drar upp priset en hel del, ca 1.500 SEK)
När: Om 5 dagar, utresa från Kiruna om 4 dagar
Bokad: 2016-01-07


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-FRA (LH Business, A321)
FRA-HND (LH First, B747-8I)
HND-BKK (TG First, B747 - nya F)
BKK-DPS (TG Business, B787)
//
DPS-BKK (TG Business, B787)
BKK-NRT (TG First, B747-400 - ser ut som gamla F)
HND-FRA (NH First, B777-300ER)
FRA-ARN (SK Go!!!, B737-800 - Ja, jag vet! Uniteds sökmotor visade tillgång i Plus, men inte hos SAS minsann. :eek: Men vad gör det efter ANA F?)
Grymt bra bokning, alltid trevligt när det finns både Thai och ANA First så nära inpå avgång.
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SK, LH, OZ, SQ, TG
Kabinklass: Business och First
Avreseort: KRS
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 95K Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): ca 5728 NOK
När: May 2016
Bokad: Jan 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

SK - (+)
LH C
OZ F hoppas at ändra til LH F
OZ C ICN-SIN 6 timmar. Inte bra, men even om expertflyer visade tillgänglighet i C, visade intet i Tallin.
SQ C
TG F
 
Last edited:
Vad menar du med den? Kunde du inte få Business class plats så ni reser i Economy class?
Reiser i C, men OZ har jo relativt gamle seter. Ville mye heller hatt SQ C, men amex/sas har tydeligvis begrenset tilgjengelighet. Jeg tenker at når en først betaler 190K poeng og 12K i cash så er det fint å kunne maksimere reiseopplevelsen. Har min far med, og ønsker selvsagt å gi han det beste :)
 

Dr. Miles

Expert
Reiser i C, men OZ har jo relativt gamle seter. Ville mye heller hatt SQ C, men amex/sas har tydeligvis begrenset tilgjengelighet. Jeg tenker at når en først betaler 190K poeng og 12K i cash så er det fint å kunne maksimere reiseopplevelsen. Har min far med, og ønsker selvsagt å gi han det beste :)
Då hänvisning tilm Singapore Airlines flight saknades i ditt inlägg. Därför tyckte jag att det lät konstigt.

Vill man flyga långt med Singapore Airlines i Asien, rekommenderar jag sträckan Beijing-Singapore.
Relativt lätt att hitta tillgänglighet.
 

JohnnyWilde

Medlem
Då var det dags för årets första resa/bonusresa - snabba ryck blev det också:

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, ANA, SAS
Kabinklass: First/Business/Economy
Avreseort: STOCKHOLM
Destination: DENPASAR (Bali, Radisson Nusa Dua bokat för pengar 3.600 SEK resp 135k poäng, 7+9 dygn)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): Ähumm... 190.000 tror jag det ska vara... eller... hur är det nu... formelsamlingen säger F=C... :);)
Skatter&avgifter (per person): 5.280 SEK (LH-flighterna drar upp priset en hel del, ca 1.500 SEK)
När: Om 5 dagar, utresa från Kiruna om 4 dagar
Bokad: 2016-01-07


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-FRA (LH Business, A321)
FRA-HND (LH First, B747-8I)
HND-BKK (TG First, B747 - nya F)
BKK-DPS (TG Business, B787)
//
DPS-BKK (TG Business, B787)
BKK-NRT (TG First, B747-400 - ser ut som gamla F)
HND-FRA (NH First, B777-300ER)
FRA-ARN (SK Go!!!, B737-800 - Ja, jag vet! Uniteds sökmotor visade tillgång i Plus, men inte hos SAS minsann. :eek: Men vad gör det efter ANA F?)
Vilket datum flyger du från Tokyo?
Jag åker den 27e januari, vore ganska häftigt att hamna på samma flight!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen