Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ghoose

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LH & TG
Kabinklass: Ekonomi, First, First, Business
Avreseort: Göteborg
Destination: Denpasar, Bali
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 95 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 5000 SEK
När: Okt 2016
Bokad: Jan 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Varit på jakt ett tag efter biljetter denna helg och idag hittade jag dem. Eventuellt byter vi till LH flight & FCT på utresan om LH släpper upp F när det börjar närma sig.

GOTFRA LH Y
FRABKK TG F (A380)
BKKDPS TG C (B 777)
DPSBKK TG C (B777)
BKKFRA TG F (A380)
FRAGOT LH C

Trevlig weekend trip med frugan ;)
 

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LH & TG
Kabinklass: Ekonomi, First, First, Business
Avreseort: Göteborg
Destination: Denpasar, Bali
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 95 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 5000 SEK
När: Okt 2016
Bokad: Jan 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Varit på jakt ett tag efter biljetter denna helg och idag hittade jag dem. Eventuellt byter vi till LH flight & FCT på utresan om LH släpper upp F när det börjar närma sig.

GOTFRA LH Y
FRABKK TG F (A380)
BKKDPS TG C (B 777)
DPSBKK TG C (B777)
BKKFRA TG F (A380)
FRAGOT LH C

Trevlig weekend trip med frugan ;)
Förlåt att jag förstör din planering men Lufthansa har ingen First class kabin på Frankfurt-Bangkok linjen. I så fall måste du flyga via någon annanstans (t ex Singapore).
 

Ghoose

Medlem
Förlåt att jag förstör din planering men Lufthansa har ingen First class kabin på Frankfurt-Bangkok linjen. I så fall måste du flyga via någon annanstans (t ex Singapore).

Snarare tvärtom - Då är jag helt enkelt nöjd med att vi har det som vi har det :D
(Inte konstigt att jag aldrig hittar F FRABKK då...) Har fått riktigt bra tider och Mrs Ghoose är inte lika nördig som mig med att flyga olika bolag, maximera antalet legs etc. Så det blir kanon så här.

Måste ge högsta betyg till agenten på sas som gjorde bokningen, riktigt vass, fixade seating på alla flighter och informerade om alla regler snabbt och tydligt. hon var lite besviken att hon inte kunde fixa C på flighten mellan GOTFRA och letade efter alternativ en stund. Jag lugnade henne med att det är bara 1:45 så vi klarar oss...
 

Ghoose

Medlem
Ehh, det finns inget First class kabin service på Seoul-Bangkok, varken med Asiana eller THAI.
I så fall t ex via Beijing, Tokyo eller Osaka,
Jag har letat lite via TYO eller PEK men hittade inget bra alternativ att utgå från. Dvs en C biljett med LH och invänta tillgänglig F eller annat bolag med F. Sedan tycker jag att det svårt att hitta F intraasien...
 

JohnnyWilde

Medlem
Nej korrekt men just 380 flighten är betydligt mer bokad än de alternativa 330 med 2-3-2 config så chansen är ganska god att få stänga dörren om sig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen