Det är det jag också misstänkte. Har aldrig fått någon notis men det var länge sedan jag lade bud. Kanske är nytt?@eddo Du får inga notiser om hur andra har budat, varken under eller över ditt bud.
Se bild nedan från SAS app.

Det är det jag också misstänkte. Har aldrig fått någon notis men det var länge sedan jag lade bud. Kanske är nytt?@eddo Du får inga notiser om hur andra har budat, varken under eller över ditt bud.
Det intressanta är hur de värderar Go till C jämfört med Plus till C. Vinner jag med 8000 från Plus till C mot ditt bud eller ej?Ja det är, ekonomiska, helt rätt att köra en mer äkta Auktion.
12 500 bjudet, Go till Business CPH-BKK, hörde jag fler bud? Första andra......
Den värderingen har nog SAS redan kodat, eftersom de lär ha en sorterad lista för att fylla platserna från högsta bud till lägsta. Sedan blir det väl lite krångligt att gissa utifrån, men om det går att få snabb feedback på det kan nog några hågade budgivare räkna ut det genom att bjuda över varandra med olika medel på samma flight.Tycker nog själv att nackdelarna överväger fördelarna. Som ni är inne på - hur värderas bud från Go gentemot bud från Plus? Cash vs poäng?
Kanske något nytt i appen. Uppdaterade ett bud igår via webben, där fanns inte den "möjligheten".
Cash vs poäng har nog säkert en ganska fast omräkning, men det är knepigare än så. SAS välja att uppgradera Plus till C även om det finns ett Go till C bud som enligt deras egna värdering är bättre, för fler tomma Plus stolar tillåter dem att sedan uppgradera Go till Plus.Den värderingen har nog SAS redan kodat, eftersom de lär ha en sorterad lista för att fylla platserna från högsta bud till lägsta. Sedan blir det väl lite krångligt att gissa utifrån, men om det går att få snabb feedback på det kan nog några hågade budgivare räkna ut det genom att bjuda över varandra med olika medel på samma flight.