Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Sträcka: HND/CPH
Datum: 4/10 2024
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 54366 poäng
Bid strength: Strong
Eurobonusstatus: EBD, LTG
Gick uppgradering igenom: Nej, 6h innan
Enormt mycket poäng, EBD, starkt bud ... man tycker typ de borde ge en indikation tidigare än 6h innan en sån gång. Jag vet inte hur det skulle gå till eller vad det egentligen skulle ge, men jag har just lagt något liknande och kommer bli skitsur om jag får veta sent att det inte går igenom.

Sträcka: CPH-LAX
Datum: 2024-01-12
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): Initalt 30000p, höjde till 38000p ca 36h innan
Bid strength: Först mediun, sedan high
Eurobonusstatus: Diamond
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca 1 månader
Gick uppgradering igenom: Nej, besked 6h innan.

Dock kunde jag och 2 andra på flygplanet efter boarding complete uppgradera för 35000p pga 2 nonshows och 2 säten som först varit blockade (trasiga) släpptes fria
Så himla bra om denna möjlighet finns!

Enormt mycket poäng, EBD, starkt bud ... man tycker typ de borde ge en indikation tidigare än 6h innan en sån gång. Jag vet inte hur det skulle gå till eller vad det egentligen skulle ge, men jag har just lagt något liknande och kommer bli skitsur om jag får veta sent att det inte går igenom.
Vad spelar det för roll om du får veta 24/18/12/6h innan om budet inte går igenom?

Första utvärdering görs ca 24h innan och sen brukar de utvärdera en sista gång ca 6h innan. Skulle du hellre inte vilja få uppgradering för att få besked 24h innan?

SAS sparar alltid platser till sista minuten bokningar och folk som eventuellt bokas om.

Vad spelar det för roll om du får veta 24/18/12/6h innan om budet inte går igenom?

Första utvärdering görs ca 24h innan och sen brykae de utvärdera en sista gång ca 6h innan. Skulle du hellre inte vilja få uppgradering för att få besked 24h innan?

SAS sparar alltid platser till sista minuten bokningar och folk som eventuellt bokas om.
Ja mycket bättre det än som i USA där uppgraderingar kan ske långt i förväg så att det på avresedagen inte finns platser i first att bokas om till när ens flyg blir inställt eller liknande.

Ingen förändring ännu på priserna för uppgraderingar! Riktigt dyrt att uppgradera från Plus till C på våran resa till Atlanta i vår 11500kr/pers eller 45000poäng. Dubbelt mot vad det kostat innan.
Jag har en kompis med ATL biljett som tvekade att buda när lägsta bud låg relativt normalt och sedan hoppade det upp skyhögt. Nu ser det ut att ha åkt ner lite igen, vet inte riktigt när det hände men nu är det ca en vecka till avfärd och priset i kronor har åkt ner till lite drygt 5000. Priset i poäng ligger på 35000, så de två har inte följts åt.

Någon med bokning CPH-BKK tor som kan delge hur lägsta bud från Go till Business respektive Plus till Business ser ut? Gärna med info om tid kvar till avresa. Förstår att det kan variera kraftigt beroende på olika faktorer så tar gärna emot flera datapunkter.

Någon med bokning CPH-BKK tor som kan delge hur lägsta bud från Go till Business respektive Plus till Business ser ut? Gärna med info om tid kvar till avresa. Förstår att det kan variera kraftigt beroende på olika faktorer så tar gärna emot flera datapunkter.
Från en utresa förra veckan.
Ca 1 månad innan och fram till avresa gällde lägsta bud: Plus till C: 5000 kr eller 27000 poäng.
Full flight.

Nu har jag iofs väldigt liten erfarenhet av att buda på uppgradering med SAS men fungerar funktionen som ska ge en notis om någon budar över ens eget bud? Aldrig fått det själv. Förstår att det inte är någon garanti att bli uppgraderad trots att man har det högsta budet men ändå intresserad av att höra om något fått sådana notiser?

Toppen