Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Brandten

Medlem
Du får ta bort din nuvarande uppgraderingsrequest och börja om från början. Man måste nämligen direkt på bekräftelsesidan för att de mottagit bud för Business, klicka på lägg bud för Plus också.

Nedan bild från mobilversionen.

Visa bifogad bild 81045

Man ska alltså klicka på knappen längst ned.
Två mail kommer till din mailadress, först ett där bara Business är registrerat, sedan ett mail där både Plus o Business står som registrerade.
Tack för guiden. Hjälpte mig när jag nu la Plus, Business/Plus, Business/Plus, Plus bud på 4 leg. Inte helt gratis i poängplånkan, menmen! :)
 

adhoc76

Medlem
Blev tvungen att återkalla ett bud och lägga ett nytt eftersom jag bytt SAS Amex Elite och det gamla kortet har nu upphört. Jag fick då en mailbekräftelse att jag återkallat tidigare bud, men inget nytt mail för det nya budet med det giltiga kortet. Däremot bekräftelse på skärmen och när jag går in och kollar står det budet som "pending". Vågar man lite på att budet registrerats korrekt med tanke på uteblivet bekräftelsemail tror ni?
 

Brandten

Medlem
Blev tvungen att återkalla ett bud och lägga ett nytt eftersom jag bytt SAS Amex Elite och det gamla kortet har nu upphört. Jag fick då en mailbekräftelse att jag återkallat tidigare bud, men inget nytt mail för det nya budet med det giltiga kortet. Däremot bekräftelse på skärmen och när jag går in och kollar står det budet som "pending". Vågar man lite på att budet registrerats korrekt med tanke på uteblivet bekräftelsemail tror ni?
Jag skulle lita på PENDING-status mer än mailbekräftelsen fast det endast baserat på få egna erfarenheter där ett mail inte kommit fram alls (upgrade denied när det närmade sig) och en annan gång fick jag inget mail alls på ändring av bud jag gjort.
 
Gick in och skulle kika på min CPH-ARN från som jag bjöd 500 poäng på. Minsta justering på reglaget nu är 5000 poäng så dom verkar ha fixat nånting på SK IT.
Det var roligt så länge det varade. Uppdaterade min senaste tur och retur inom Europa för sammanlagt 1600 poäng. För det fick jag mat, dryck samt inte minst 1875 fler baspoäng... Inte världens bästa affärsmodell.
 

danielhog

Medlem
Sträcka: CPH-HKG
Datum: 2018-11-23
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 62275 poäng (huvva)
Bid strength: Still modest
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 67 timmar innan
Gick uppgradering igenom: Ja, 44 timmar innan

Sträcka: HKG-CPH
Datum: 2018-11-25
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 70025 poäng
Bid strength: Pretty good
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 67 timmar innan
Gick uppgradering igenom: Nej, 36 timmar innan

Buden är för två va? Inte budade du 62.000 för en person? Och 70.000 åt andra hållet?
 

Brandten

Medlem
Buden är för två va? Inte budade du 62.000 för en person? Och 70.000 åt andra hållet?

Jojjomensan! Reser själv så bud för en. :D
Köttade på rejält tyckte jag men räckte inte. Synd för hade jag fått hemresan också så hade jag triggat EBD. Nu måste jag flyga en long haul till för att styra upp det.
 

danielhog

Medlem
Jojjomensan! Reser själv så bud för en. :D
Köttade på rejält tyckte jag men räckte inte. Synd för hade jag fått hemresan också så hade jag triggat EBD. Nu måste jag flyga en long haul till för att styra upp det.
Galning!

Du kan alltid växla extrapoängen till baspoäng, om du ha för många extra- och för lite tid :)
 
Toppen