Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Hej,
Jag läste i början av tråden att man kan lägga ett bid för en Go-> Business såväl som Go->Plus för samma flight (under förutsättning att man först lägger ett bud för Go->Business). Jag har dock ännu inte lyckats begripa hur jag går tillväga för att göra detta, då aktuell flight är gråmarkerad med texten "Offer received" när jag försöker lägga ett nytt bud. Någon som vet om det fotfarande går att göra detta och i så fall hur?
Tack!

Du får ta bort din nuvarande uppgraderingsrequest och börja om från början. Man måste nämligen direkt på bekräftelsesidan för att de mottagit bud för Business, klicka på lägg bud för Plus också.

Nedan bild från mobilversionen.

youdoodle-2018-11-03T12-55-03Z.jpg

Man ska alltså klicka på knappen längst ned.
Två mail kommer till din mailadress, först ett där bara Business är registrerat, sedan ett mail där både Plus o Business står som registrerade.

Nu verkar uppgraderingstjänsten ligga helt nere?

Man kan ju undra om de gjorde någon systemjustering igår. Alternativt har jag drabbats av "slumpen" eller så är det så här det brukar fungera. Lång historia kort så har jag hållit koll på förändringar i lägsta bud på en resa till Washington i december. För en månad sedan var det lägsta budet ca 7000 SEK. För tre veckor sedan halverades det till 3500 SEK. Från idag hoppade det upp till 6000 SEK. Någon som har upplevt någon liknande tendens och orkar spekulera i om det finns något mönster i dessa förändringar?

Man kan ju undra om de gjorde någon systemjustering igår. Alternativt har jag drabbats av "slumpen" eller så är det så här det brukar fungera. Lång historia kort så har jag hållit koll på förändringar i lägsta bud på en resa till Washington i december. För en månad sedan var det lägsta budet ca 7000 SEK. För tre veckor sedan halverades det till 3500 SEK. Från idag hoppade det upp till 6000 SEK. Någon som har upplevt någon liknande tendens och orkar spekulera i om det finns något mönster i dessa förändringar?
Ja och nej. Allt lär bero på vad SAS förutsäger sig kunna sälja och det har vi inga som helst relevanta möjligheter att spekulera i.

Såg att det numera ligger en "buy now" knapp där mätaren skall ligga. Är detta något nytt?

Attachments

• buy now.jpg
    buy now.jpg
    21,7 KB · Visningar: 257
Toppen