Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Plusgrade till business har generellt större chans att gå igenom om det inte är C0 D0 Z0 i expertflyer, men det kan också vara överbokat i t ex Plus/Go så att dessa nollor bara betyder att de sparar platser för att inte behöva neka folk boarding, dessa brukar jag dock inte få som plusgrade utan som CU eller för poäng vid gate.
Mitt tips är att aldrig bjuda mer än minimum eftersom det är sluten budgivning och man bara riskerar att bjuda för högt annars.

Plusgrade till business har generellt större chans att gå igenom om det inte är C0 D0 Z0 i expertflyer, men det kan också vara överbokat i t ex Plus/Go så att dessa nollor bara betyder att de sparar platser för att inte behöva neka folk boarding, dessa brukar jag dock inte få som plusgrade utan som CU eller för poäng vid gate.
Mitt tips är att aldrig bjuda mer än minimum eftersom det är sluten budgivning och man bara riskerar att bjuda för högt annars.

Tack @Canadien! Enkelt och relevant svar utifrån dina erfarenheter.

Har bjudit minimum på hemresan då det är dagflight men la 10% mer på utresan för att få sova ordentligt :) Det jag hoppas på mest är ju nekad Plusgrade och sen CU :) Men tror det kan vara så att jag flyger lite för lite SAS metall för att få till det.

Flyger OSL-EWR med en retur ORD-ARN nu i juli och helt plötsligt verkar det väldigt ont om platser kvar på SAS hemsida.

Kikat lite äldre inlägg i rapporteringstråden för bud där folk verkar få igenom uppgraderingar även under högsäsong men hur stor är chansen egentligen?

Hur ska jag nu kunna gnälla över bristen på dryckesservering om jag är fast i Go? :(

Det jag hoppas på mest är ju nekad Plusgrade och sen CU :) Men tror det kan vara så att jag flyger lite för lite SAS metall för att få till det.
Om du är Diamond eller Pandion så flyger du tillräckligt för att kunna få en CU. Om inte så flyger du för lite för att få en (men du kan ju bli uppgraderad av andra anledningar än CU).

Ska flyga CPH-PVG 7 juli med retur 11 juli. När jag kollar expertflyer så ser det ut som att flyget är extremt glest bokat. Går det att såga om det är för eller nackdel med många lediga platser för att få igenom en Plusgrade?

Flyger SK902 på fredag(6)Från EWR, åker Plus och lagt ett bud till Byz. Ser ut såhär på expert, återkommer med hur det gick :) är nyfiken på din frågeställning också.

Attachments

• 8037A11F-9103-4693-8C88-4694B7405856.png
    8037A11F-9103-4693-8C88-4694B7405856.png
    93,2 KB · Visningar: 417
Om du är Diamond eller Pandion så flyger du tillräckligt för att kunna få en CU. Om inte så flyger du för lite för att få en (men du kan ju bli uppgraderad av andra anledningar än CU).

Är EBD flyger alltid SAS inrikes och intra europa, men blir flest poäng genom longhaul som alldeles för sälan är med SAS, men flugit in 120 000 miles med 2 månader kvar på året, så hoppas att man ligger lite före i kön i alla fall. Snart 48 timmar till avgång, så får se hur det går med Plusgrade först.

Ser ut såhär 50 timmar innan avresa.

upload_2018-7-5_16-58-16.png

Ps. Jag vet att den inte är en 100% bild av sanningen. Men lägger in den för en helt ovetenskaplig undersökning :) Ds.

Ser ju på pappret bra ut för plusgrade. Helt ovetenskapligt tror jag sas sparar minst 6 platser till försäljning eller Airport upgrade.

Ekonomi ser dessutom helt igen kryssad ut, vad det nu innebär. SAS kanske helt enkelt blockar alla säten i ekonomi en viss tid innan avgång.

Flyger som sagt SAS longhaul rätt sällan, så tycker det är är lite spännande :) Snart tre år sedan jag flög till EWR i business med SAS, så riktigt sugen på att testa en resa nu igen.
upload_2018-7-5_17-15-54.png

Toppen