gjohansson
Medlem
Nope. För den nya klassen som i detta fall är plus saverFår man inte poäng för ursprunglig bokningsklass bär man Plusgrade uppgraderar med poäng?
Nope. För den nya klassen som i detta fall är plus saverFår man inte poäng för ursprunglig bokningsklass bär man Plusgrade uppgraderar med poäng?
SAS vill bara sälja en plats i business, men det är ganska få säten valda, dessutom vill de bara sälja en i Plus och 1 i Go så jag misstänker överbokning därbak vilket ger dig lite större chanser för en CU, men 5 pax.. Det vore en rejäl CU det, jag har fått Go-Plus för 5 Pers men till Business vore jackpott! Håll tummarna!
SAS vill bara sälja en plats i business, men det är ganska få säten valda, dessutom vill de bara sälja en i Plus och 1 i Go så jag misstänker överbokning därbak vilket ger dig lite större chanser för en CU, men 5 pax.. Det vore en rejäl CU det, jag har fått Go-Plus för 5 Pers men till Business vore jackpott! Håll tummarna!
1) du ser inte bokningsgrad i expertflyerSka flyga CPH-PVG 7 juli med retur 11 juli. När jag kollar expertflyer så ser det ut som att flyget är extremt glest bokat. Går det att såga om det är för eller nackdel med många lediga platser för att få igenom en Plusgrade?
1) du ser inte bokningsgrad i expertflyer
2) det är långt kvar tills du ska åka så mycket hinner ändras.
Om något ska du titta på hur många stolar bolaget vill sälja - det är en bättre (men fortfarande dålig) indikator på hur det ser ut. Seatmaps har verkligen ingenting med detta att göra. Jag vet att folk inte vill höra detta, men det är tyvärr så. Om man slutar övertolka informationen man faktiskt får blir allt lättare i slutändan.Jag brukar hålla ett öga på seatmapen i expertflyer när innan jag ska iväg och flyga, tycker det många gånger ger en bra indikation på hur det sen ser ut på flyget. Även om det inte är att likställa med flygbolagets passagerarlista![]()
Kan såklart hända saker fram till 7 juli, men mitt under semesterperiod så tänker jag mig att spontanbokningar med kort varsel på longhaul är lite mer begränsat än under resten av året.
Någon kommer säkert att bidra med sina erfarenheter, men som du själv antyder - det är sommar och det kanske inte kommer lika mycket sena bokningar som under resten av året då affärsresandet är högre vilket gör att det blir svårt att förutsäga hur saker påverkas.Den faktiska frågan var ju helt enkelt om det från era erfarenheter går att säga om det är en fördel eller nackdel för att få igenom sin Plusgrade om planet är glest bokat.
Du vet inte att det är glest bokat, eftersom Expertflyer inte visar bokningsläget, det är bara SAS som vet hur bokningsläget verkligen ser ut.
Eftersom du inte vet att planet är glest bokat, går det heller inte att dra någon slutsats, då kan man lika gärna spå i kaffesump!