Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

palmen

Moderator
Ekonomi ser dessutom helt igen kryssad ut, vad det nu innebär. SAS kanske helt enkelt blockar alla säten i ekonomi en viss tid innan avgång.

Flyger som sagt SAS longhaul rätt sällan, så tycker det är är lite spännande :) Snart tre år sedan jag flög till EWR i business med SAS, så riktigt sugen på att testa en resa nu igen.
Visa bifogad bild 77366
Det troliga är precis som du säger att de blocks strax innan online checkin öppnar.
 

Belic

Medlem
Tjejen råkade välja SAS Go Light istället för SAS Go när jag bokade en resa(skiljde 100sek), men vi är i behov av incheckat bagage. Gick in och budade på Plus stolar och det gick nu igenom. Men det ser ut som att vi fortfarande inte får checka in bagage? Någon som har pejl på hur det brukar vara? Vad är kostnaden för att lägga till bagage när man är på flygplatsen?
 

Canadien

Medlem
Tjejen råkade välja SAS Go Light istället för SAS Go när jag bokade en resa(skiljde 100sek), men vi är i behov av incheckat bagage. Gick in och budade på Plus stolar och det gick nu igenom. Men det ser ut som att vi fortfarande inte får checka in bagage? Någon som har pejl på hur det brukar vara? Vad är kostnaden för att lägga till bagage när man är på flygplatsen?
Det är korrekt. Läs om SAS Plusgrade på deras hemsida så ser du att man får bagage enligt ursprunglig bokningsklass.
 

inka

Medlem
Som nybliven "Eurobonusjägare" undrar jag om detta med uppgraderingar som man kan göra via bud. Läser info här Poängtabeller | SAS och ser att intjänandepoängen varierar. Så om jag har en Europa-resa "GO i V-klass" och tänkte lägga bud på uppgradering till SAS Plus, vilken ny bokningsklass får jag då av J, Y, S, B, P, A eller C, D, Z , dvs kommer jag tjäna in 1000 eller 1500 p (de två kolumnerna för SAS Plus https://www.sas.se/eurobonus/poangtabeller/)?

Detta med uppgradering till Plus inom Europa är det lägsta bud man kan lägga 500 kr pp. Verkar vara typ en femhundring som skiljer mellan GO och Plus när jag testbokar samma resa, så måste väl vara bättre att boka plus direkt än buda på uppgradering?
 
Last edited:
Som nybliven "Eurobonusjägare" undrar jag om detta med uppgraderingar som man kan göra via bud. Läser info här Poängtabeller | SAS och ser att intjänandepoängen varierar. Så om jag har en Europa-resa "GO i V-klass" och tänkte lägga bud på uppgradering till SAS Plus, vilken ny bokningsklass får jag då av J, Y, S, B, P, A eller C, D, Z , dvs kommer jag tjäna in 1000 eller 1500 p (de två kolumnerna för SAS Plus https://www.sas.se/eurobonus/poangtabeller/)?

Detta med uppgradering till Plus inom Europa är det lägsta bud man kan lägga 500 kr pp. Verkar vara typ en femhundring som skiljer mellan GO och Plus när jag testbokar samma resa, så måste väl vara bättre att boka plus direkt än buda på uppgradering?
Om budet går igenom blir det en Plus Saver, dvs. du får den lägre poängen (1000+ev. Goldbonus). Vad gäller att boka plus direkt så har du helt rätt om du bokar i god tid. Vid bokning närmare inpå avresa kan skillnaden vara rejält mycket högre och då kan plusgrade absolut löna sig.
 

IcyPower

Medlem
Detta är mitt 8:e bud och alla som jag har lagt har gårt igenom

Jag har tittat igenom en bit av tråden nu och får känslan av att det väldigt stor andel av buden som går igenom generellt, även när det är lägsta möjliga? Är det för att nästan alla som rapporterar här är EBG/EBD eller är det så vanligt att de går igenom även för EBB?

edit: tog bort fråga som det fanns svar på i andra tråden
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Jag har tittat igenom en bit av tråden nu och får känslan av att det väldigt stor andel av buden som går igenom generellt, även när det är lägsta möliga? Är det för att nästan alla som rapporterar här är EBG/EBD eller är det så vanligt att de går igenom även för EBB? Någon som vet f.ö. hur stor skillnad det är för sannolikheten att det går igenom baserat på vilken status man har?

Sannolikheten att ett bud går igenom beror till mycket större del av hur fullt planet är än eventuella bud. Inom Europa känns det som 95-99% chans att det går igenom. På långlinjer är det mer beroende av hur fullbokat det är i Plus/Business. Jag bjuder aldrig mer än minimum och det brukar gå bra om det väl finns platser.
 
Toppen