Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

HKG-ARN
Plus->Business
3000 SEK x 2 pax

Uppgradering lyckad. Kanns som en ratt bra deal med tanke pa att Plus-biljetten koptes mkt billigt genom friends & family-kampanj.

Nagon som vet vilken bokningsklass man hamnar i?

Last edited:
La inget bud själv men hade man velat hade man nog fått igenom Upgrade på flighten Malmö-Arlanda nu i morse, 22 av 27 säten i plus stod tomma.

Har inte sett om detta avhandlats tidigare. Men behöver man uppgradera samtliga personer på en bokning, eller kan man välja att endast lägga bud på uppgradering för en person?

Fick igenom en upgrade på sk0587 nu på lördag. Fr go light till plus svart, 5090 poäng (lägsta möjliga bud 5000 p (har guldkort)) från sambons konto. Känns rätt prisvärt med tanke på att vi då får in 1275 poäng extra till mitt konto som är kopplat till 2-4-1 vouchers etc mot vad vi fått om jag åkt go light.

Hoppas de har med Ringi rabarber så man får chansen att testa den. Ska bli kul att testa nya matkonceptet med boxarna med, bara testat det i frukostformat innan. :)

Fick igenom en upgrade på SK939. Det blir första business med SAS longhaul. Finns bara rad 1 och 8 kvar att välja på. Samt A eller H. Fördel att sitta med äkta fönster eller inte?

Fick igenom en upgrade på SK939. Det blir första business med SAS longhaul. Finns bara rad 1 och 8 kvar att välja på. Samt A eller H. Fördel att sitta med äkta fönster eller inte?

Även om fönster är trevligt så skulle jag välja 1A i detta fall, för att inte hamna längst bak vid buffen och WC där det kan vara lite spring.

Skulle aldrig vilja sitta ut mot gången, väldigt störigt när folk gå förbi tycker jag. 8A är det bästa sätet jag haft i SAS nya businesskabin. Utöver att man har en avskiljare mellan sig själv och gången, tycker jag speciellt om att man har en liten "hylla" bakom sätet där du kan lägga upp kudden.

Toppen