Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Och nu var lägsta budet åter på 4000 (och högsta på 10 500) för LA-Arlanda i början av december i stället på 7000 och uppåt. Det svänger friskt!

Jag har en flygning i September till LA, där jag för 2 månader sedan lade ett bud från GO till Business på runt 40k poäng. Vid budtillfället hade jag ingen status hos SAS (bara *G). Har nu, eftersom jag redan återkvalat mitt andra kort, fått EBS.

Kommer jag få EBS-bonusen på budet per automatik nu, eller bör jag ta bort mitt bud och lägga ett nytt för att erhålla EBS-bonusen på budet?

Jag har en flygning i September till LA, där jag för 2 månader sedan lade ett bud från GO till Business på runt 40k poäng. Vid budtillfället hade jag ingen status hos SAS (bara *G). Har nu, eftersom jag redan återkvalat mitt andra kort, fått EBS.

Kommer jag få EBS-bonusen på budet per automatik nu, eller bör jag ta bort mitt bud och lägga ett nytt för att erhålla EBS-bonusen på budet?
Bra fråga! Är i liknande läge själv fast till Plus och budat strax över 10K/person (som var minimi när vi bokade). När jag kollar budet står jag som EBB men är nu EBS..

Bra fråga! Är i liknande läge själv fast till Plus och budat strax över 10K/person (som var minimi när vi bokade). När jag kollar budet står jag som EBB men är nu EBS..
Ingen här som vet med säkerhet eftersom SAS inte gått ut med någon info om dylika fall. Jag hade personligen avbokat min uppgradering och sedan lagt en ny. Kostar ju inget, såvida de inte höjt priset sedan du bjöd första gången.

Vet ej, men ni kan ju alltid avboka uppgraderingsbudet hos plusgrads och sen försöka igen

Ingen här som vet med säkerhet eftersom SAS inte gått ut med någon info om dylika fall. Jag hade personligen avbokat min uppgradering och sedan lagt en ny. Kostar ju inget, såvida de inte höjt priset sedan du bjöd första gången.
Tack för svar. Det är just den där 50-procentiga budhöjningen som får mig att tveka men jag har 3,5 månad kvar att fundera.:rolleyes:
Vore iofs intressant att se om man lyckas med ett gammalt bud, ingen jag sett som testat/lyckats?

Kanske en fråga för nästa Meet-and-greet (om det inte frågats tidigare)? "Tar Plusgrade hänsyn till en upp- eller nedgradering i EB eller är det status vid bud som gäller?"

Statusen vid bokning lever kvar i bokningen, ringer man in kan de uppdatera statusnivå på själva bokningen, men frågan kvarstår när Plusgrade hämtar sin info om nivån.

Toppen