Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Jag har fått det på longhaul i plus. Fanns bara ett fåtal platser kvar som alla var mittplatser så det var tämligen värdelöst.
Löste sig dock genom att uppgradera till Business på flygplatsen :)
De kommer inte ta hänsyn till att det bara är mittsäten lediga för din plusgrade.

Skillnaden är ju att på shorthaul kan de ju ändra storleken på kabinen.

Men med hög risk för mittplats känns det onekligen väldigt dumt att chansa på en plusgrade på short.

Funderar på att lägga ett bud EWR-ARN den 30/5 men det är skapligt dyrt, minimum 5800 SEK Go till Business. Tänker att det är mer värt att försöka buda med poäng och annars försöka uppgradera på flygplatsen som sista utväg. Står att det endast finns tre platser kvar i Business om man försöker boka flighten via sas.se

Så här säger Expertflyer om min flight till HKG nästa vecka: C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P9 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K0 L0 T0 O9 G9 N9
Jag har lagt bud på Plus -> Business, vad tror ni om chanserna ?
Jag citerar mig själv men nu säger ExpertFlyer Z0 är det något som kan inverka negativt på hurvida Plusgrade går igenom eller ej, när man tittar på seatmap så är det 13 lediga säten i Business och flighten är nu på fredag(12/5), vad tror ni ?

/A

Jag citerar mig själv men nu säger ExpertFlyer Z0 är det något som kan inverka negativt på hurvida Plusgrade går igenom eller ej, när man tittar på seatmap så är det 13 lediga säten i Business och flighten är nu på fredag(12/5), vad tror ni ?

/A
Det är inte Z inventory som avgör om du får uppgradering eller inte så att den är nollad spelar ingen roll. Många bokningsklasser nollas när avgång kommer närmre

Nu har jag visserligen bara tittat avgångarna från Arlanda och 1 vecka fram i tiden så är Z nollat på alla intercontinental avgångar. Vi kan väl säga att det är en väldigt kvalificerad gissning att Z nollas ut ca 1 vecka innan avgång för att man inte vill sälja de billigaste business biljetterna då utan istället C/D-klass.

Om ingen får en plusgrade till Business den närmsta veckan till Business från Arlanda så kanske man kan ifrågasätta antagandet att det inte är Z som avgör om man får en uppgradering eller ej.

Nu har jag visserligen bara tittat avgångarna från Arlanda och 1 vecka fram i tiden så är Z nollat på alla intercontinental avgångar. Vi kan väl säga att det är en väldigt kvalificerad gissning att Z nollas ut ca 1 vecka innan avgång för att man inte vill sälja de billigaste business biljetterna då utan istället C/D-klass.

Om ingen får en plusgrade till Business den närmsta veckan till Business från Arlanda så kanske man kan ifrågasätta antagandet att det inte är Z som avgör om man får en uppgradering eller ej.
OK. Hittar t ex Z på torsdag, fredag och lördag CPH-EWR. Vi ska inte vara så kategoriska i våra påståenden, blir lätt fel då.

OK. Hittar t ex Z på torsdag, fredag och lördag CPH-EWR. Vi ska inte vara så kategoriska i våra påståenden, blir lätt fel då.
Det skulle ju kunna vara så att de lägger till X antal Z-platser precis när de gör plusgrade för att man ska kunna bli uppgraderad till den bokningsklassen. Att det är nollat 4 dagar innan tror jag dock spelar väldigt liten roll

Toppen