Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Har lagt bud på uppgradering till både business och SAS plus,fick mail på båda buden nästan exakt 48h innan avgång. Blev accepterat på SAS plus för resan ERW-ARN.
Fick sedan ett nytt mail där det står Premium Economy, och resan är ändrad till ERW-CPH (dock samma slutdestination GOT.)
När jag checkade in visar det sig att jag inte alls sitter i SAS plus, det är fullbokat och jag är tillbaka i SAS Go. Värdelöst...

Får citera mig själv.
Påpekade problemet för personalen i SAS loungen som ringde ett samtal och sedan fixade nytt boardingcard i SAS plus.

Har lagt bud på uppgradering till både business och SAS plus,fick mail på båda buden nästan exakt 48h innan avgång. Blev accepterat på SAS plus för resan ERW-ARN.
Fick sedan ett nytt mail där det står Premium Economy, och resan är ändrad till ERW-CPH (dock samma slutdestination GOT.)
När jag checkade in visar det sig att jag inte alls sitter i SAS plus, det är fullbokat och jag är tillbaka i SAS Go. Värdelöst...
Hade motsvarande scenario när ORD-ARN blev inställt och jag blev tillbakaflyttad i ekonomi. Det var helt knöckat i planet så skulle jag försöka kräva nåt annat så hade jag nog fått vänta ett dygn till innan jag kom hem vilket inte kändes aktuellt.
Kolla beläggning o ring o klaga om det finns plats att flytta upp dig igen.

Edit: Du hade visst redan ordnat det :D

En fråga: lite längre bak i tråden så har det nämts att det kan dyka upp en 'Upgrade now' knapp, är det någon som har fått någon sådan på senaste tiden ?
Behöver man ta bort sitt bud för att kunna se knappen ?

/A

Vill jättegärna veta detta också, då jag gjort minst 10 long haul sen plusgrade introducerades och aldrig sett en "upgrade now" knapp. Dock har jag alltid lagt bud direkt efter jag köpt biljetten.

Lade ett bud från Go till Business på sträckan ARN-ORD, fick ett kvitto igår på denna uppgradering där det inte framgår riktigt vad kostnaden blev för denna uppgradering, kollade appen och har blivit uppgraderad till business. Till min förvåning har jag fått ett ytterligare mail från SAS där det står att budet till business inte har gått igenom. Kollar appen och hemsidan igen men där står det fortfarande business på denna sträcka.. SAS IT suck....

Vill jättegärna veta detta också, då jag gjort minst 10 long haul sen plusgrade introducerades och aldrig sett en "upgrade now" knapp. Dock har jag alltid lagt bud direkt efter jag köpt biljetten.
När jag har sett upgrade now-knappen så har det varit ca en vecka till avgång och det har varit gott om plats enligt Expertflyer (>8 platser till salu), har funnits på både short-haul och long-haul.
Nu har jag dock inte sett den sedan i mitten av Januari. Dock bara kollat på en rätt full longhaul.

Edit: Och, värt att tillägga, knappen syntes då endast på dator (Chrome). Med iPad / Android fanns ingen knapp...

Last edited:
När jag har sett upgrade now-knappen så har det varit ca en vecka till avgång och det har varit gott om plats enligt Expertflyer (>8 platser till salu), har funnits på både short-haul och long-haul.
Nu har jag dock inte sett den sedan i mitten av Januari. Dock bara kollat på en rätt full longhaul.

Edit: Och, värt att tillägga, knappen syntes då endast på dator (Chrome). Med iPad / Android fanns ingen knapp...
Så här säger Expertflyer om min flight till HKG nästa vecka: C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P9 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K0 L0 T0 O9 G9 N9
Jag har lagt bud på Plus -> Business, vad tror ni om chanserna ?

Tittar man i tråden med lyckade uppgraderingar verkar det ju "nästan alltid" gå igenom på shorthaul.

Är det någon som råkat ut för att man fått igenom en plusgrade och som tack för det blivit mittsätesryttare i plus? Eller justerar de såpass bra att man inte behöver riskera det?

Tittar man i tråden med lyckade uppgraderingar verkar det ju "nästan alltid" gå igenom på shorthaul.

Är det någon som råkat ut för att man fått igenom en plusgrade och som tack för det blivit mittsätesryttare i plus? Eller justerar de såpass bra att man inte behöver riskera det?
Jag har fått det på longhaul i plus. Fanns bara ett fåtal platser kvar som alla var mittplatser så det var tämligen värdelöst.
Löste sig dock genom att uppgradera till Business på flygplatsen :)
De kommer inte ta hänsyn till att det bara är mittsäten lediga för din plusgrade.

Jo men hade du ett liggande bud och knappen syntes, eller är man tvungen att ta bort sitt bud för att knappen ska dyka upp?

Toppen