Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Nu har inte jag gjort det på ett tag men grejen var ju att du måste lägga bud på business och plus samtidigt. Inte business först och sen vid ett senare tillfälle köra in ett på plus.
Det kan jag bekräfta att det funkar inte längre, vet ej om det är en bug eller om de har ändrat detta.

Bläddrade lite på rapporterade bud och såg att buden som gått genom har genererat svar 48 timmar innan medan de som inte gått igenom nästan alltid varit 36 timmar innan. Ish, då. Nån som fått genom uppgradering vid 36h kvar?

En fråga: lite längre bak i tråden så har det nämts att det kan dyka upp en 'Upgrade now' knapp, är det någon som har fått någon sådan på senaste tiden ?
Behöver man ta bort sitt bud för att kunna se knappen ?

/A

Är det nån som vet om det spelar nån roll om jag tar bort mitt bud som jag har lagt för att kolla om en 'Upgrade now' knapp har dykt upp.
Jag la mitt nuvarande bud för en vecka sedan och min fråga är om någon har märkt att det är större eller mindre chans att få igenom sitt bud beroende på hur lång tid man har haft budet ?

Är det nån som vet om det spelar nån roll om jag tar bort mitt bud som jag har lagt för att kolla om en 'Upgrade now' knapp har dykt upp.
Jag la mitt nuvarande bud för en vecka sedan och min fråga är om någon har märkt att det är större eller mindre chans att få igenom sitt bud beroende på hur lång tid man har haft budet ?

Jag har lagt bud 2 månader innan men också bara några timmar innan deadline och de har alla gått igenom. Det har varit GO till PLUS alla gånger utom en (GO till Business). Jag har inte märkt någon skillnad i hur långt innan man lagt budet.

Jag tror inte det har nån betydelse när budet är lagt, man betraktar de bud som ligger 48h innan avgång. Däremot skulle det ju kunna finnas en liten risk att minimibudet har höjts om man tar bort budet helt och börjar på nytt.

Jag tror inte det har nån betydelse när budet är lagt, man betraktar de bud som ligger 48h innan avgång. Däremot skulle det ju kunna finnas en liten risk att minimibudet har höjts om man tar bort budet helt och börjar på nytt.
Risken känns inte så liten utan ganska stor att de höjt minimibudet känns det som för de som rapporterat att de "justerat"

Har lagt bud på uppgradering till både business och SAS plus,fick mail på båda buden nästan exakt 48h innan avgång. Blev accepterat på SAS plus för resan ERW-ARN.
Fick sedan ett nytt mail där det står Premium Economy, och resan är ändrad till ERW-CPH (dock samma slutdestination GOT.)
När jag checkade in visar det sig att jag inte alls sitter i SAS plus, det är fullbokat och jag är tillbaka i SAS Go. Värdelöst...

Toppen