Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Hur stor skillnad är det på att flyga economy och economy plus? Funderar på att lägga minimibudet på en uppgradering till Shanghai 3/5-17.
Hur värt är det dock?
Jag köpte tur och retur för 2500kr och minimibudet ligger på 1800kr, är det värt om det skulle gå igenom så att säga?

Fredrik.

På en en långflygning tycker jag det kan vara värt en del. Det finns ett par platser i Go som är bättre än platserna i Plus så jag tycker inte att platserna behöver vara bättre. De är väl marginellt bredare, går reclina någon grad mer, större skärmar osv. Personligen skulle jag hellre lägga 10-15k poäng som bud än 1800:-

Fördelar om du är *G:
Mer baspoäng
Fri dryck och snacks

Fördelar om du inte är *G
Lounge access
Prioboarding
Fast track vid security

Hej! Jag (UA*G) ska flyga med SAS från ARN till HKG i Go. Jag har 30.000 EB poäng och funderar nu på att lägga 15.000 poäng som bud för upgrade till SAS Plus för en av båda flygningarna. Men jag vill inte kreditera resan till EB utan till UA.

I första inlägget av den här tråden står det:
"Det går inte att kreditera en resa uppgraderad med plusgrade till annat bonusprogarm (detta har dock inte verifierats ännu)"

Är det någon som vet huruvida detta är ett faktum? Viktigare är för mig kreditering till UA än att kunna uppgradera, så isf får jag nog inte använda uppgraderingsmöjligheten med poäng.

Jag la bud till Business för resa till Miami, efteråt loggade jag in igen och finner ingen möjlighet att lägga bud på Plus. Så det verkar vara borta om ingen har något knep.

Hej! Jag (UA*G) ska flyga med SAS från ARN till HKG i Go. Jag har 30.000 EB poäng och funderar nu på att lägga 15.000 poäng som bud för upgrade till SAS Plus för en av båda flygningarna. Men jag vill inte kreditera resan till EB utan till UA.

I första inlägget av den här tråden står det:
"Det går inte att kreditera en resa uppgraderad med plusgrade till annat bonusprogarm (detta har dock inte verifierats ännu)"

Är det någon som vet huruvida detta är ett faktum? Viktigare är för mig kreditering till UA än att kunna uppgradera, så isf får jag nog inte använda uppgraderingsmöjligheten med poäng.
Efter uppgradering godkänts eller nekats kan du ändra till ditt UA konto om du vill. Även om de säger att det inte går så har det fungerat tidigare.

Jag la bud till Business för resa till Miami, efteråt loggade jag in igen och finner ingen möjlighet att lägga bud på Plus. Så det verkar vara borta om ingen har något knep.
Jag försökte samma sak för en vecka sedan och det funkade inte då heller så det verkar vara något som har försvunnit i och med senaste uppdateringen, kan ju vara en bug i och för sig.

/Andreas

Nu har inte jag gjort det på ett tag men grejen var ju att du måste lägga bud på business och plus samtidigt. Inte business först och sen vid ett senare tillfälle köra in ett på plus.

Toppen