Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

jag vill heller inte buda på det sista segmentet men om jag drar den slidern i botten så kan jag inte fortsätta, måste man verkligen buda på alla segment i bokningen ?

/Andreas

Det ser fel ut med "undefined" i din skärmdump så mest troligt är det därför den inte kan gå vidare när du drar den i botten för den uppfattar säkert inga bud alls då. Man behöver bara buda på ett giltigt ben - inte flera. Med tanken på störningen som varit idag så skulle jag rekommendera att du väntar tills imorgon med att buda.

Nu ringde jag in till kundtjänst och det visade sig att problemet var att min bokning var lagd via poäng+pengar, anledningen till detta var att jag inte fick upp alla alternativ på avgångar i den normala bokningen.

Från kundtjänst menade att när man lägger sin bokning via den tjänsten så läggs inte mitt eurobonuskonto in korrekt och det fixade de till nu men det låter riktigt skumt.

Får väl härleda detta till SKIT, undrar verkligen hur mycket pengar de har förlorat på alla dessa problem med hemsidan.

/Andreas

Nu ringde jag in till kundtjänst och det visade sig att problemet var att min bokning var lagd via poäng+pengar, anledningen till detta var att jag inte fick upp alla alternativ på avgångar i den normala bokningen.

Från kundtjänst menade att när man lägger sin bokning via den tjänsten så läggs inte mitt eurobonuskonto in korrekt och det fixade de till nu men det låter riktigt skumt.

Får väl härleda detta till SKIT, undrar verkligen hur mycket pengar de har förlorat på alla dessa problem med hemsidan.

/Andreas

Så har det nog alltid varit, tror inte det är relaterat till nya hemsidan. När man bokar för poäng (och tydligen också poäng+pengar, även om man kör 100% pengar) så läggs EB-numret in som FQTR (redemption) istället för FQTV (normal intjäning).

Nu lyckades jag lägga bud via mobilsidan men det gick inte att lägga bud på både business och plus, vet inte om det är något som endast gäller mobilsidan.

Mobilsidan är annorlunda ja, kan inte svara på om Business+Plus är möjlig där, men när man t ex har möjlighet till instant upgrade så syns detta endast på den vanliga sidan, ej om man kör via telefon...

Toppen