DanielKif
Medlem
Det går lägga bud på både business och plus på samma resa. Börja med bud på Business och sedan på Plus.Fortfarande ingen kan bekräfta om det går att buda på både plus och business samtidigt ?
Det går lägga bud på både business och plus på samma resa. Börja med bud på Business och sedan på Plus.Fortfarande ingen kan bekräfta om det går att buda på både plus och business samtidigt ?
Det är väl till och med automatiserat? Senast jag bjöd på business till USA (början på mars) fanns det en länk i bekräftelsemailet; "maximera dina chanser, bjud på plus också".Det går lägga bud på både business och plus på samma resa. Börja med bud på Business och sedan på Plus.
Jag kan bara bekräfta att det på min kommande flight om ett par dagar _inte_ går att lägga bud på både Business och Plus. För ca 4 veckor sedan gick det att lägga först Business, sedan kunde man lägga bud på Plus. Jag vet inte om detta beror på att det är för nära till avresa, eller om det är generellt borttaget.Fortfarande ingen kan bekräfta om det går att buda på både plus och business samtidigt ?
Kan ju hoppas att det inte är borttaget, kanske en bugg ?Jag kan bara bekräfta att det på min kommande flight om ett par dagar _inte_ går att lägga bud på både Business och Plus. För ca 4 veckor sedan gick det att lägga först Business, sedan kunde man lägga bud på Plus. Jag vet inte om detta beror på att det är för nära till avresa, eller om det är generellt borttaget.
Nej det går inte lägga plusgrade på en bonusresa, men det går att uppgradera på flygplatsen som vilken biljett som helst.Förlåt om dessa frågor redan har ställts, men den här tråden är ju ofantligt stor och jag orkar inte läsa igenom hela.
1. Kan man lägga plusgrade offer på en SAS-bonusresa med Eurobonuspoäng?
2. Om 1) ovan är möjligt, tjänar man då Eurobonuspoäng enligt den nya klassen, trots att det är en bonusbiljett i grunden?
3. Om 1) och 2) ovan är möjligt, kan man kreditera till något annat program än Eurobonus?
Enligt vad som kommunicerats kan du bara kreditera till SAS. Det är dock fullt möjligt att ändra till annat program vid checkin. Om du får poäng eller inte låter jag vara osagt men har fungerat för andraSom jag har förstår det får man poäng enligt den uppgraderade klassen vid godkänd plusgrade. Gäller detta endast om man krediterar till Eurobonus eller gäller det oavsett vilket program man krediterar till?
Som jag har förstår det får man poäng enligt den uppgraderade klassen vid godkänd plusgrade. Gäller detta endast om man krediterar till Eurobonus eller gäller det oavsett vilket program man krediterar till?