Senaste nytt

Plus Pro-biljetter nu gratis ändringsbara samma dag

gold.se skriver:
It is correct that the booking class should not matter when it comes to rebooking on the day of departure. As long as there is a pre-requisite number of seats still available on the alternative flight it should be possible to rebook. If the rebooking is done within 3 hours of the alternative flight, then rebooking should be possible as long as there are any number of seats available in the Plus cabin.

Intressant att bytet efter 3h innan avgång är "any number of seats available". Uppenbart något som inte dök upp för mig. Dock ingen som vill berätta vad hemliga "pre-requisite number of seats" innebär.

gold.se skriver:

Intressant att bytet efter 3h innan avgång är "any number of seats available". Uppenbart något som inte dök upp för mig. Dock ingen som vill berätta vad hemliga "pre-requisite number of seats" innebär.
Det står på hemsidan att det hemliga talet är minst 5 platser lediga mer än 3 timmar före avgång.

Spännande att gold.se säger "any number of seats available" 3h? :D
Det är ju på andra sidan gränsen?

3 timmar eller mer före=kräver pre requisite number of seats = 5.
3 timmar eller mindre före =kräver any number of seats = >0

Visserligen är det ospecificerat vad som händer exakt 3 timmar före, men det är bara att vänta en sekund så gäller regeln..

Jag börjar mer tro att det är en bugg i appen, eller att de i hemlighet slutat erbjuda möjligheten. Har svårt att tro att det inte finns en enda avgång GOT-ARN som inte har tillräckligt med platser.

Jag börjar mer tro att det är en bugg i appen, eller att de i hemlighet slutat erbjuda möjligheten. Har svårt att tro att det inte finns en enda avgång GOT-ARN som inte har tillräckligt med platser.
Möjligheten kom upp igår på fruns ARN-AMS i Plus Pro (A dessutom). Blev inget byte men kunde klicka hela vägen till bekräfta.

Har vi någon uppdatering kring hur det gått med detta? Kan man ändra avgång utan att betala för det med en Plus Pro biljett? Har alla sett knappen i appen när dom kollat eller buggar det fortfarande?

Har vi någon uppdatering kring hur det gått med detta? Kan man ändra avgång utan att betala för det med en Plus Pro biljett? Har alla sett knappen i appen när dom kollat eller buggar det fortfarande?
Jag har använt funktionen med Plus Pro senast två veckor sedan, böt avgång i appen utan problem.
Dock så hade jag strul med att få rätt boarding card i appen, den gamla hängde kvar men fick duga för att gå igenom security. I loungen fick jag utskrivet en ny, och när jag väl kom till gate så var det rätt i appen. Oklart ifall det var kopplat till mitt ärende i loungen att något ”lossnade” i systemet då.
Obs: jag fick efterkreditera flighten då jag inte fick poängen som tänkt, men det automatiska flödet funkade finemang. Men värt att kolla på.

Toppen