Senaste nytt

Plus Pro-biljetter nu gratis ändringsbara samma dag

@airac Precis. Den informationen jag har bollat med support. Och nyckeln är ju "free of charge in the SAS app". Men ingen har någon officiell instruktion på hur man gör det i appen. Så det är vad jag efterfrågar just nu :)
Som jag minns det så var det ett "kort" på "Manage my trip". D.v.s "My Trips"-fliken, gå in på bokningen och scrolla tills du hittar det (om det nu finns).

Som jag minns det så var det ett "kort" på "Manage my trip". D.v.s "My Trips"-fliken, gå in på bokningen och scrolla tills du hittar det (om det nu finns).
Tack!

1000029832.jpg

Jag scrollade och scrollade och scrollade.....

Nada.

Det finns en "Rebook"-länk under "..."-menyn uppe till höger, men den öppnade en webläsare till manage my booking och kunde inte hitta alternativet om ombokning på avresedagen öht.

Fortsatt med spänning! :D

Knappen blir väl vara synlig om tillgänglighet finns? Var flighten innan fullbokad?
Provade dagen innan (efter incheckning öppnat, per nyhetsartikeln) samt same-day med flertalet bokningsbara flighter. Även senare avgångar hade tillgänglighet.

På 4 legs har jag sett knappen exakt 0 gånger. :/ Jag tycker ju även att den bör finnas även om tillgänglighet är 0 och då informera om det.

Kör Android-lur om det är något vattendelare för funktionalitet i apparna som ännu inte är utvecklad för platformen. :)

Har ändrat ett par gånger för några månader sen i appen (Android) både när jag varit incheckad och inte incheckad. Det dök upp ett alternativ att byta flyg inom samma dag som jag kunde trycka på och välja avgång. Skulle precis in och göra en ändring inför imorgon då jag behöver ta ett tidigare möte, men knappen syns inte till trots att vi passerat 24 timmar innan avgång. Skumt! Hur gick det för er andra?

Last edited:
Ringde guldsupporten, 15 min kö, fick svar att hon inte kunde ändra i sitt system utan att det blir en avgift. Hon sa att det görs antingen i appen eller på flygplatsen, men eftersom knappen inte dyker upp på varken Android eller iPhone så föreslog hon att jag skulle åka ut till Arlanda imorgon bitti och hoppas att de kan lösa det där? (Hon såg att det fanns stolar i C.) Det var länge sen jag blev besviken på SAS så det kanske var dags nu. Kommer inte ta risken att åka ut och sen inte komma med utan att köpa en ny biljett.

Toppen