Senaste nytt

Plus Pro-biljetter nu gratis ändringsbara samma dag

Tycker också att det är märkligt, framförallt är prissättningen väldigt kundvänligt. Om man har någorlunda stabil pendlings mönster, kan man ladda med billiga go-light biljetter i förväg, byta till annan avgång för ynka 650kr. Åker man inte, återfår man skatterna. Nu är inte travelpass klipp särskilt dyra, men ändå. Vi får se hur länge detta varar.
Så här fungerar det på de flesta flygbolag i USA sedan många år tillbaka. Du kan åka standby eller bekräftat på tidigare flyg mot en smärre kostnad eller utan kostnad för statusmedlemmar. Reglerna skiljer sig per flygbolag men i princip så.

Intressant utveckling ändå, och 650 kronor är en bra sweet-spot för att det är tillräckligt billigt för att man ska använda det när det finns mycket tid att spara, men ändå tillräckligt dyrt för att minska "okynnesanvändande" på att ta ett 60 minuter tidigare flyg CPH-ARN. Att det är resenären som betalar gör nog också att många som reser för andras pengar får äta den kostnaden själv.

Nu har ju dessutom SAS förmodligen fått tillräckligt mycket statistik på hur den nuvarande förmånen faktiskt används, så jag förutsätter att de gjort en avvägning innan. Hade jag varit excel-nisse i Frösundavik hade jag dock varit intresserad av att experimentera med att ha olika tidsgränser för att byta till ett senare flyg än för att byta till ett tidigare flyg.

Sen hoppas jag också att SAS återinför att man får byta routing i samband med ombokning och tar bort den dumma 60-minutersregeln vid transfer, men jag får kanske vänta ett tag på det...

Sen hoppas jag också att SAS återinför att man får byta routing i samband med ombokning och tar bort den dumma 60-minutersregeln vid transfer, men jag får kanske vänta ett tag på det...
Kan man absolut inte byta rounting längre? Bytte LHR-ARN till LHR-OSL-ARN i höstas för att jag kom tidigt till flygplatsen och att jag på det sättet skulle komma hem lite tidigare (trots mellanlandning).

Kan man absolut inte byta rounting längre? Bytte LHR-ARN till LHR-OSL-ARN i höstas för att jag kom tidigt till flygplatsen och att jag på det sättet skulle komma hem lite tidigare (trots mellanlandning).
Reglerna tillåter inte det och du kan inte göra det själv i appen. Vad du lyckas med på flygplatsen låter jag vara osagt. Det kan vara ett blankt nej eller ett ingen problem. Jag landade tidigt från USA på Frankfurt i höstas. Economy classic biljett på Lufthansa, frågade snällt i senator loungen om jag fick följa med på fakiren och fick mot alla regler ett ja… så ibland har man tur.

Toppen