Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Ungefär samma sak som i din Avatar... :) Bodde på Hilton..

Nassau är ok, men inget särsklit. Kanske Paradise Island är något för de som gillar stora resort med massor av aktiviteter. Kan dock tänka mig det är ett riktigt kalasställe för barnfamiljer med alla tillgängliga aktiviteter...

Aha, gamla British Colonial Hilton på Bay Street. Nej, Nassau är inte värt resan i och för sig - om man inte kan komma ut på havet eller till närbelägna öar för lite strandliv och Fiske (t e x Rose Island). Bahamas är bäst ute på någon av de andra 700 (!) öarna: Exuma, Harbour Island, Abacos etc. :)
 
Aha, gamla British Colonial Hilton på Bay Street. Nej, Nassau är inte värt resan i och för sig - om man inte kan komma ut på havet eller till närbelägna öar för lite strandliv och Fiske (t e x Rose Island). Bahamas är bäst ute på någon av de andra 700 (!) öarna: Exuma, Harbour Island, Abacos etc. :)

Vi hade exakt 48t på oss. Mitt resesällskap skulle få 5 alternativ för våra sista 2 dagar i solen.. Jag kom bara till alternativ 1 som var Nassau :), allt annat hörde hon inte...
 
BA2 mot BA F kan jag ta vilken dag som helst - då slipper man ju transit LCY-LHR och man bör kunna skaka fram 210TP för sin ursprungliga routing.

Det kan jag nog hålla med om - men i just det fallet när man har för avsikt att skippa sista benet så känns det som om man vill ha så lite mänsklig inblandning i biljetten som möjligt...
 
Flygbolag: American Airlines
Rutt: JFK-SFO
Ursprungskabin: Interkontinental Business
Uppgraderad kabin: Flagship First
Antal passagerare: 2 pax på olika PNR.
När: 30/11 2014
Status hos något flygbolags bonusprogram: BA Gold för oss båda.
Bokningsklass på biljetten: I

Hur detta kunde hända är nog för oss båda mycket märkligt på denna A321T. Man tycker ju att någon i AA:s eget program borde ha hamnat före oss i stauskön. Kan även tillägga att detta är första gången jag återvänt till gaten från kön ut till landningsbanan för att "top up some fuel" som kaptenen berättade i högtalaren. 6h 38 minuter tog flighten i kraftig motvind.
 
Flygbolag: TAP
Rutt: Lissabon -> Bryssel
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin:Business
Antal passagerare: 4
När: 25JUL2014
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBD + EBG + EBS
Bokningsklass på biljetten: V

Antagligen överbokad i Eco, uppgraderade vid gaten (nytt BP vid boarding). Business var rätt tomt, 50% beläggning inkl OpUps
 
Flygbolag: BA
Rutt: LHR-ORD
Ursprungskabin: WT (uppgraderad till WTP med Avios)
Uppgraderad kabin: Club World
Antal passagerare: 1
När: 24-JAN-2015
Status hos något flygbolags bonusprogram: BA Gold
Bokningsklass på biljetten: H

Edit: Tror detta är min första longhaul opup faktiskt.
 
Toppen